וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הפוליטיקאי בגרמניה: איש ימין קיצוני נעצר בחשד לירי

התביעה הפדרלית העבירה את החקירה לידיה אחרי מעצרו של סטפן אי, בן 45, שחשוד שירה למוות בוולטר לובק. האחרון היה חבר במפלגתה של מרקל ותמך במדיניות ההגירה שלה

הלווייתו של הפוליטיקאי וולטר לובק, שנרצח לפי החשד על ידי פעיל ימין קיצוני, קאסל, גרמניה, 13 ביוני. AP
הלווייתו של לובק, בשבוע שעבר/AP

התביעה הפדרלית בגרמניה העבירה היום (שני) לידיה את חקירת הרצח של הפוליטיקאי ממפלגת השלטון של הקנצלרית אנגלה מרקל, שלפי החשד נורה למוות על רקע פוליטי. וולטר לובק בן ה-65, שהיה ידוע בעמדותיו בעד ההגירה למדינה, נרצח בביתו ליד העיירה קאסל, ובסוכנות הידיעות הגרמנית דווח כי חשוד בן 45 שנעצר ביום שבת היה קשור לפי החשד לפעילי ימין קיצוני.

"אנחנו מאמינים שהמניעים לפשע הם ימנים קיצוניים", אמר דובר מטעם התביעה הפדרלית מרקוס שמיט. לדבריו, החשד מתבסס על הצהרותיו של החשוד - שזוהה רק בתור סטפן א. - אולם בשלב זה אין מידע המצביע על כך שהוא היה חבר בארגון ימין קיצוני כלשהו.

לובק, שעמד בראש ממשלת מחוז קסל שבמדינת הסה, זכה לתשומת לב באתרים של הימין הקיצוני אחרי שהגן על מדיניותה של מרקל בשיא משבר הפליטים ביבשת ב-2015. מרקל פתחה את הגבולות לכמיליון מהגרים, רובם מוסלמים שברחו ממלחמות ומעוני במזרח התיכון ומעבר לו, מה שהוביל לביקורת גדולה מתוך הימין הפוליטי בגרמניה.

באותה שנה אמר לובק כי יש להפגין "ערכים נוצריים" כלפי המהגרים, כמו אהבת השכן שלך, ובאחד מכלי התקשורת המזוהים עם הימין הקיצוני כינו אותו "בוגד" ופרסמו את כתובת ביתו. בשלב זה, אין דבר המצביע על כך שיש קשר בין הרצח שלו לאיומים הללו.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully