וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות ובלוני תבערה בדרום, טראמפ ייפגש עם קים | כותרות השבת

התרעות "צבע אדום" נשמעו בעוטף עזה, וגל שריפות פרץ ברחבי האזור. נשיא ארה"ב יפגוש את מנהיג צפון קוריאה במועד המקורי. רופאה פלסטינית בת 21 נהרגה מאש צה"ל. ארה"ב הטילה וטו על הצעה נגד ישראל במועצת הביטחון

רויטרס

טראמפ הודיע: אפגש עם קים ב-12 ביוני בסינגפור

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז כי ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ב-12 ביוני בסינגפור, בהתאם לתאריך והמיקום המקוריים שנקבעו לפסגה בין המנהיגים. הודעתו של טראמפ באה אחרי פגישתו עם בכיר במשטר בפיוגנאינג, קים יונג צ'ול, שהגיע אמש לבית הלבן כדי לתת לו מכתב מטעמו של מנהיג קוריאה הצפונית.

"אני חושב שזה הולך להיות מוצלח מאוד", אמר טראמפ בשיחה שקיים עם כתבים על מדשאת הבית הלבן. עוד ציין טראמפ כי הוא נשאל בפגישה על הסנקציות על קוריאה הצפונית, וכי הוא מצפה ליום שבו יוכל להסיר אותן.

ארה"ב הטילה וטו על הצעה נגד ישראל במועצת הביטחון

ארצות הברית הטילה וטו על הצעת החלטה של כווית במועצת הביטחון של האו"ם בנושא מדיניותה של ישראל בעזה. בתחילה הייתה מטרת ההצעה לשלוח כוח בינלאומי לרצועה, אך הגרסה הסופית והמרוככת יותר דורשת בין היתר "לשקול את האמצעים להבטחת בטיחותם והגנתם" של תושבים פלסטינים וכן דוח מטעם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בנושא הקמתו של "מנגנון הגנה בינלאומי". עשר מדינות הצביעו בעד ההצעה, בהן צרפת, רוסיה ושבדיה, וארבע מדינות נמנעו - בריטניה, הולנד, פולין ואתיופיה.

שגריר רוסיה באו"ם: הושג הסכם עם ישראל על דרום סוריה

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה אמר כי "למיטב הבנתו" הושג הסכם עם ישראל על הסגת כוחות איראניים מדרום סוריה. "למיטב הבנתי, הושג הסכם כזה", ענה בשאלה בנושא במהלך תדרוך לכתבים במטה האו"ם בניו יורק.

לדבריו, הוא אינו יכול לענות אם החל יישומו של ההסכם, אך הוסיף: "הצדדים שהיו מעורבים מרוצים ממה שהושג. אם זה לא יקרה עכשיו, זה יקרה בעתיד הקרוב". בתשובתו אינו נבנזיה התייחס מפורשות לסוג הכוחות שיעזבו את אזור הגבול עם ישראל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גל שריפות בעוטף עזה עקב עפיפוני תבערה מהרצועה

כמה שריפות קוצים פרצו היום (שבת) בשטח ישראל בקרבת הגבול עם עזה, ככל הנראה כתוצאה מהצתה באמצעות עפיפוני תבערה. שריפות השתוללו בשדות באזור כרמיה וניר עם שבצפון הרצועה וכן סמוך לקיבוץ כיסופים במרכזה.כוחות כיבוי הגיעו למקום על מנת להשתלט על האש שהחלה להתפשט בשדות החיטה בנקודות אלה. האש כילתה כשליש משטח שמורת הטבע כרמיה שבה נשרפו כ-350 דונם של צמחייה. במהלך סוף השבוע פרצו שריפות ביותר מ-40 מוקדים באזור עוטף עזה.

בתוך כך, צה"ל סיכל היום ניסיון של מחבלים בגבול עזה לפגוע בתשתיות ביטחוניות בגדר המערכת בדרום הרצועה, בשטח ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. לפי ההודעה כוח צה"ל זיהה חולייה שחצתה את הגדר ואז פתח באש לעברה. המחבלים נמלטו חזרה לשטח הרצועה ולא היו נפגעים בקרב החיילים.

ההפגנות בעזה: פלסטינית בת 21 נהרגה; חשוד חצה את הגדר

פלסטינית בת 21 נהרגה בהפגנות על גבול רצועת עזה. הפלסטינית, רזאן אשרף נג'אר, היא אחות במקצועה שעל פי הדיווחים טיפלה בפצועים סמוך לגבול. אלפי פלסטינים מפגינים בחמישה מוקדים לאורך גדר הגבול. מצה"ל נמסר כי מדובר במפירי סדר המבעירים צמיגים בסמוך לגדר, ומנסים לפגוע בתשתיות ביטחוניות. עוד נמסר כי הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש.

200 השתתפו בהפגנת תמיכה בעזה בחיפה

כ-200 בני אדם הפגינו בכיכר אונסק"ו במושבה הגרמנית בחיפה. בין היתר הם הניפו דגלי פלסטין וקראו לסולידריות עם תושבי עזה: "עזה עזה אל ייאוש עוד נגמור את הכיבוש", "העם דורש הפסיקו את האש", "דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים". ההפגנה נערכה ביוזמת מפלגת חד"ש. בהפגנה השתתפו ח"כ איימן עודה ויוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, כמו גם יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל והח"כ לשעבר, מוחמד ברכה.

קטטה המונית פרצה בבריכת מלון בנתניה

קטטה אלימה אירעה היום (שבת) במלון "ווסט לאגון" בנתניה, ובמהלכה השליכו קבוצת צעירים כיסאות זו על זו. בתיעוד התקרית נראים כמה עשרות צעירים מחליפים מהלומות ואוחזים בכיסאות, כשברקע נשמעות צעקות של אורחים אחרים.

בתום האירוע, המשטרה עיכבה לחקירה את תושב העיר בן ה-41 ושחררה אותו בתנאים מגבילים. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכמה כיסאות במקום.

דיווח: ארה"ב מסתייגת מההבנות בין רוסיה לישראל על דרום סוריה

ארצות הברית מסתייגת מההסכם בין ישראל לרוסיה בנושא הנוכחות הצבאית בדרום סוריה - כך דווח היום (שבת) בעיתון א-שרק אל-אווסט". גורמים דיפלומטים מערביים ציינו כי וושינגטון הביעה התנגדות לכך שההסדר יאפשר לכוחות משטרו של בשאר אסד לשלוט על שלושה מוקדים אסטרטגיים באזור, מפני שהיא רוצה להמשיך "להפעיל לחץ" על המשטר.

הביון הגרמני: איראן פועלת לרכישת ציוד לייצור נשק להשמדה המונית

איראן ממשיכה לפעול להשגת טכנולוגיות המשמשות לפיתוח נשק להשמדה המונית ולייעול הטילים הבליסטיים שברשותה - כך דווח הלילה (שבת) ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית, בהסתמך על דוח שפרסמה סוכנות הביון של מדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה בשבוע שעבר.

דיווח: סעודיה איימה לתקוף את קטאר אם תרכוש מערכת נ"מ מתקדמת מרוסיה

סלמאן מלך ערב הסעודית איים לפעול צבאית נגד קטאר, אם תפרוס בשטחה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מרוסיה - כך דיווח אתמול (שישי) העיתון הצרפתי לה פיגארו. קטאר ורוסיה חתמו בשנה שעברה על הסכם שיתוף פעולה צבאי, ובינואר אמר שגריר קטאר ברוסיה כי הנסיכות עורכת שיחות לרכישת מערכת ה-S-400.

לפי הדיווח בלה מונד, המלך הסעודי הביע דאגה במכתב ששלח לנשיא צרפת עמנואל מקרון מהשיחות בין דוחא למוסקבה ומפני האפשרות שקטאר תוכל לפרוס את הטילים המתקדמים.

"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

מאות אזרחים בירדן הפגינו אמש (שישי) נגד המדיניות הכלכלית של הממשל ויוקר המחיה במדינה. המוחים דרשו בין היתר להקל על נטל המס שהועלה בעת האחרונה. המפגינים מחו מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה האני אל-מולקי והתעמתו עם המשטרה אך נהדפו על ידה בעת שקראו "העם רוצה להפיל את הממשלה".

הבית הלבן מתכונן לפגישה אפשרית בין טראמפ לפוטין

הבית הלבן נערך לקראת פסגה אפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אולם טרם הוחלט היכן ומתי עתידה להתקיים - כך דיווח הלילה (שבת) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, שיוחס לבכיר בממשל האמריקני, שגריר ארצות הברית ברוסיה ג'ון האנטסמן נחת בוושינגטון על מנת לעזור בהיערכות לפסגה. לדבריו של הבכיר, מדובר ב"פרויקט מתמשך של השגריר האנטסמן בחודשים האחרונים בניסיון ליזום פגישה רשמית בין פוטין וטראמפ".

אם הפגישה אכן תתקיים, זו תהייה הפעם השלישית שבה ייפגשו הנשיאים מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד. השניים צפויים לדון בשורה של נושאים הנוגעים לשתי המדינות, בהן המלחמה בסוריה, הפיקוח על נשק גרעיני וכן המצב באוקראינה. גורמים הקשורים לנושא מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מטרתה העיקרית של פסגה כזו תהיה לפתור את המתיחות בין שני הממשלים בסוגיות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully