וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מסתייגת מההבנות בין רוסיה לישראל על דרום סוריה

2.6.2018 / 13:48

גורמים דיפלומטיים אמרו לא-שרק אל-אווסט כי וושינגטון מתנגדת לכך שצבא אסד יתפרס בשלושה מוקדים אסטרטגיים באזור, ורוצה להמשיך "להפעיל לחץ" על המשטר. לפי הדיווחים, ההסדר ירחיק בהדרגה כוחות איראניים מהגבול

צלמים זמניים מורשים

ארצות הברית מסתייגת מההבנות בין ישראל לרוסיה על הנוכחות הצבאית בדרום סוריה - כך דווח הבוקר (שבת) בעיתון "א-שרק אל-אווסט". גורמים דיפלומטיים מערביים אמרו כי וושינגטון מתנגדת לכך שההסדר יאפשר לכוחות משטרו של בשאר אסד לשלוט על שלושה מוקדים אסטרטגיים בדרומה של המדינה, מאחר שהיא רוצה להמשיך "להפעיל לחץ" על המשטר.

עלי שמחאני, מזכיר המועצה לביטחון לאומי באיראן, אמר היום כי יועציה הצבאיים של איראן אינם נמצאים בדרום סוריה וכי הם לא לקחו חלק במבצעים האחרונים. הוא הוסיף כי טהראן תומכת במאמצי רוסיה להדוף את המורדים מגבול סוריה-ירדן ולהשיב את האזור לשליטת צבא סוריה.

עוד בנושא:
בזמן המגעים להסדר עם רוסיה: צבא אסד נערך לכיבוש דרום סוריה
לברוב: על כל הכוחות הזרים בסוריה לסגת מגבולה הדרומי בהקדם
נתניהו: אין מקום לשום נוכחות איראנית באף חלק של סוריה

כוחות צבא אסד נשלחו לקוניטרה ודרעא כחלק מההיערכות להשתלטות על דרום סוריה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
כוחות של צבא סוריה בדרום המדינה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

אתמול דווח בעיתון היוצא לאור בלונדון כי בשיחות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן עם עמיתו סרגיי שויגו במוסקבה, ובין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון, הוסכם על כך שכוחות איראניים ושיעיים ייסוגו ממחוזות דרעא וקוניטרה, ובמקומם יתפרסו כוחות המשטר, הנערך למתקפה ושלח כוחות גדולים לחזיתות הללו.

ואולם, לפי דיווח בעיתון א-ראי, המבצע נדחה עד לפגישת נציגים רוסים, אמריקנים וירדנים, החתומים על הסדר הפסקת אש באזור. אלו אמורים לדון בהתפתחויות באזור בשבוע הבא.

בא-שרק אל-אווסט דווח עוד כי בשלב הראשון, הכוחות האיראניים ייסוגו למרחק של כ-20 ק"מ מהגבול, ובהמשך למרחק של 60 ק"מ עד 70 ק"מ. בנוסף לכך, נאמר כי ישראל קיבלה אור ירוק לתקוף מטרות בעומק סוריה, בתנאי שאלו לא יהיו יעדים של ממשלת סוריה.

עוד באותו נושא

שגריר רוסיה באו"ם: הושג הסכם עם ישראל על דרום סוריה

לכתבה המלאה
כוחות צבא אסד נשלחו לקוניטרה ודרעא כחלק מההיערכות להשתלטות על דרום סוריה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צבא אסד בקוניטרה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

אתמול אמר שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה כי "למיטב הבנתו" הושג הסכם עם ישראל על הסגת כוחות איראניים מדרום סוריה. "למיטב הבנתי, הושג הסכם כזה", ענה בשאלה בנושא במהלך תדרוך לכתבים במטה האו"ם בניו יורק.

לדבריו, הוא אינו יכול לענות אם החל יישומו של ההסכם, אך הוסיף: "הצדדים שהיו מעורבים מרוצים ממה שהושג. אם זה לא יקרה עכשיו, זה יקרה בעתיד הקרוב". בתשובתו אינו נבנזיה התייחס מפורשות לסוג הכוחות שיעזבו את אזור הגבול עם ישראל.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב קרא השבוע לנסיגת כל הכוחות הזרים מדרום סוריה בהקדם, בהם גם הכוחות אמריקניים. לדבריו, "נסיגת כל הכוחות הלא-סוריים מהאזור צריכה להיות על בסיס הדדי".לברוב אמר עוד כי יש לוודא שהנסיגה מתבצעת באופן "דו-סטרי" וכי עליה לכלול גם את הכוחות הכורדים הזוכים לתמיכת ארצות הברית. לדבריו, המצב הרצוי בגבולה הדרומי של סוריה הוא ש"נציגי צבא הרפובליקה הערבית הסורית יהיו מוצבים בגבול עם ישראל".

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully