וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר רוסיה באו"ם: הושג הסכם עם ישראל על דרום סוריה

וסילי נבנזיה אמר כי "למיטב הבנתו" יש הבנות בין ירושלים למוסקבה על הסגת כוחות מאזורי הגבול, אם כי לא אמר מפורשות שמדובר בכוחות איראניים. "הצדדים שהיו מעורבים מרוצים ממה שהושג"

צילום: משהב"ט

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה אמר הערב (שישי) כי "למיטב הבנתו" הושג הסכם עם ישראל על הסגת כוחות איראניים מדרום סוריה. "למיטב הבנתי, הושג הסכם כזה", ענה בשאלה בנושא במהלך תדרוך לכתבים במטה האו"ם בניו יורק.

לדבריו, הוא אינו יכול לענות אם החל יישומו של ההסכם, אך הוסיף: "הצדדים שהיו מעורבים מרוצים ממה שהושג. אם זה לא יקרה עכשיו, זה יקרה בעתיד הקרוב". בתשובתו אינו נבנזיה התייחס מפורשות לסוג הכוחות שיעזבו את אזור הגבול עם ישראל.

דבריו נאמרו ברקע המגעים שמנהלת ישראל בנושא מול רוסיה, שהתגברו ביתר שאת בימים האחרונים. ביום רביעי נועד שר הביטחון אביגדור ליברמן עם עמיתו סרגיי שויגו במוסקבה, ואתמול שוחחו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

פגישתם במוסקבה של שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו, 31 במאי 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן ושויגו, רביעי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתוך כך, הערב שוחח נתניהו בטלפון עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. זאת שיחתם השנייה של נתניהו ופומפאו השבוע, ברקע ההתפתחויות באזור. בשיחה השניים דנו על המאמצים נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. בשבוע הבא נתניהו יצא לסבב פגישות באירופה שבמהלכן ייפגש עם מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה וידון עמם בהתפתחויות האזוריות.

במקביל, צבא סוריה ממשיך להיערך למתקפה בדרומה של המדינה, לכיבוש השטחים הסמוכים לגבול ישראל וירדן מידי המורדים. ברשתות החברתיות פורסמו היום תמונות שבהן נראו כוחות תגבורת מגיעים לחזיתות במחוזות דרעא וקוניטרה.

עם זאת, לא ברור מתי ואם אכן יצא המבצע לדרך, ואיזה כוחות הוא יכלול, לנוכח אזהרות ארצות הברית מפני פעולה של המשטר באזור שנכלל בהסכם האזורים הבטוחים שעליו חתמה עם רוסיה ועם ירדן בשנה שעברה. הצדדים אמורים להיפגש ולדון במצב באזור, אחד האחרונים שנותרו בידי מתנגדי השלטון בסוריה.

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי איראן וחיזבאללה נערכים לנסיגה מהאזור, אך גורם בשורות הכוחות התומכים במשטר הכחיש זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully