וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המגעים להסדר עם רוסיה: צבא אסד נערך לכיבוש דרום סוריה

1.6.2018 / 17:15

כוחות נשלחו לחזיתות במחוזות דרעא וקוניטרה הגובלים עם ישראל, כשברקע איומי ארה"ב המעמידים את המבצע להשתלטות על שטחים אלה בסימן שאלה. במקביל דווח כי הושגו הסכמות בין ליברמן לבין מקבילו ברוסיה לגבי הרחקת הכוחות האיראניים מהגבול

צלמים זמניים מורשים

צבא סוריה נערך בימים אלה לתחילת המתקפה בדרום המדינה שמטרתה להשתלט מחדש על השטחים שבשליטת המורדים. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראים כוחות תגבורת שנשלחו לחזיתות במחוזות דרעא וקוניטרה, הגובלים עם ירדן ועם ישראל. באחד מהסרטונים שפורסמו מהחזית, נראים כוחות מהדיביזיה הרביעית של צבא אסד בעיר אל-בעת', כשהם מצביעים לכיוון הגבול עם ישראל.

עם זאת, עדיין לא ברור מתי תתחיל המתקפה, אם בכלל, לנוכח האיומים של ארצות הברית. האזור נכלל בהסכם האזורים הבטוחים שעליו חתמו רוסיה, התומכת במשטר, וכן ארצות הברית וירדן, התומכות במורדים באזור. הצדדים אמורים להיפגש ולדון בהמשך יישומו של ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
האיראנים לא יצאו כל כך מהר: הסיכויים והסיכונים בהסכם ההסדרה בסוריה
דיווח: איראן וחיזבאללה מתכננים לסגת מאזורי הגבול עם ישראל
אסד: אין כוחות איראניים בסוריה, ממשיכים להתחזק נגד תקיפות ישראל

כוחות צבא אסד נשלחו לקוניטרה ודרעא כחלק מההיערכות להשתלטות על דרום סוריה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הכוחות הסוריים נשלחו לחזית כחלק מההיערכות למבצע. מתוך הרשתות החברתיות/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ההכנות למבצע מגיעות בזמן המגעים בין ישראל לבין רוסיה בנוגע להרחקת הכוחות האיראניים מהגבול. אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי איראן וחיזבאללה נערכים לנסיגה מדרומה של סוריה, אולם גורם בכוחות התומכים במשטר הכחיש זאת.

היום דווח בעיתון א-שרק אל-אווסט כי בשיחות במוסקבה בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, ובשיחת הטלפון בין הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו, הושגו כמה הבנות בנושא.

לפי הדיווח, הושגו הסכמות על הרחקת כוחות איראניים ושיעיים למרחק של 20 ק"מ מהגבול בשלב הראשון, ולמרחק של 60 עד 70 קילומטרים בשלב השני. בנוסף לכך, נאמר כי ישראל קיבלה אור ירוק לתקוף מטרות בעומק סוריה - בתנאי שלא תפגע ביעדים של המשטר.

עוד באותו נושא

דיווח: צבא סוריה השלים את ההכנות למתקפה בגבול עם ישראל וירדן

לכתבה המלאה
כוחות צבא אסד נשלחו לקוניטרה ודרעא כחלק מההיערכות להשתלטות על דרום סוריה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צבא אסד בהיערכות לכיבוש דרום סוריה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

דרום סוריה הוא בין האזורים האחרונים שנותרו בשליטת המורדים בסוריה. לאחרונה איבדו המורדים את אחיזתם בפרברי דמשק ובמובלעת מצפון לעיר חומס. השבוע אמר מפקד בכוחות התומכים במשטר אסד כי צבא סוריה השלים את ההכנות לקראת המתקפה הקרובה, וכי הוא ינקוט ב"צעדים תקיפים ומתאימים". לדבריו, "צבא סוריה ינהל את כל הקרבות ועתה הפוך לחזק ובעל יכולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully