וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: אין כוחות איראניים בסוריה, ממשיכים להתחזק נגד תקיפות ישראל

הנשיא הסורי אמר בריאיון ל"רוסיה היום" כי טהראן שלחה רק "יועצים ביטחוניים" לארצו וכי דמשק פועלת לחיזוק מערכות ההגנה האוויריות בשל התמשכות תקיפות חיל האוויר. היום: ליברמן נפגש במוסקבה עם מקבילו הרוסי לתיאום פעילות ישראל בסוריה

צילום: RT, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי אין כל כוחות צבאיים איראניים בארצו, אלא רק יועצים ביטחוניים המסייעים לצבא המשטר. בריאיון לאתר "רוסיה היום" אמר אסד כי דמשק ממשיכה לפעול לחיזוק מערכות ההגנה האווירית במדינה מול התקיפות שמבצעת בחודשים האחרונים ישראל. לדבריו, בתקיפות חיל האוויר האחרונות היו עשרות "שהידים" מקרב צבא סוריה אך "אף לא הרוג איראני אחד".

דבריו של אסד מגיעים ברקע פגישתו היום של שר הביטחון אביגדור ליברמן במוסקבה עם עמיתו הרוסי סרגיי שויגו. השניים דנו בתיאום בין רוסיה לישראל ובמהלכיה של איראן במדינה. "המיקוד העיקרי של מערכת הביטחון היה ונותר מניעת התבססות של איראן וגרורותיה בסוריה", אמר אמש שר הביטחון בטרם המראתו למוסקבה.

לקריאה נוספת:
המתנה של אסד לפוטין: הכרה בעצמאות מחוזות בדלניים בגיאורגיה
ביטחון תמורת שלטון: המחיר הנמוך שישראל תשלם על הרחקת איראן מהגולן
דיווח: צבא סוריה השלים את ההכנות למתקפה בגבול עם ישראל וירדן

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לאתר "רוסיה היום", 31 במאי 2018. אתר רשמי
אסד, במהלך הריאיון/אתר רשמי

אסד הוסיף כי תקיפות חיל האוויר נגד מערכות הנ"מ הסוריות הן הוכחה כי ישראל היתה קשורה באופן ישיר עם ארגוני המורדים. אולם, הוא הוסיף "כעת המצב של ההגנה האווירית יותר טוב מבעבר בזכות התמיכה הרוסית". לדבריו, "התקיפות האחרונות של ישראל, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו כי המצב של ההגנה האווירית יותר טוב".

עוד באותו נושא

לברוב: על כל הכוחות הזרים בסוריה לסגת מגבולה הדרומי בהקדם

לכתבה המלאה

"אם המו"מ ייכשל נשחרר אזורים משליטת המורדים בכוח"

בריאיון קרא אסד לכל הכוחות האמריקניים הנמצאים בסוריה לצאת ממנה, והוסיף כי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" צריכים לצאת מהאזורים שבשליטתם. לדבריו, הדבר יושג באחת משתי דרכים - משא ומתן או בשימוש בכוח.

"אם המשא ומתן ייכשל, נפנה לשימוש בכוח כדי לשחרר אזורים אלה - עם ובלי עזרתם של האמריקנים", אמר הנשיא הסורי. שלשום הצהיר מפקד בכוחות התומכים במשטר אסד כי הצבא הסורי השלים את הכנותיו למתקפה נגד המורדים בדרום המדינה, בשטח הנמצא בקרבת גבולותיהן של ישראל ושל ירדן.

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
פעיל בכוחות המורדים תופס מחסה בבניין באזור דרעא/רויטרס

אסד הוסיף כי על ארצות הברית "ללמוד את הלקח" ממה שהתרחש לאחר פלישתה לעיראק וכי "כמוה גם סוריה ואזרחיה לא תקבל עוד נוכחות של כוחות זרים על אדמתה". לדבריו, הכוחות האמריקניים והרוסיים בסוריה כמעט והגיעו לעימות חזיתי, שנמנע בזכות פעולותיה של מוסקבה.

אתמול שב וקרא שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב לכלל הכוחות הזרים לסגת מאדמת סוריה בהקדם. זאת, לאחר שבתחילת השבוע אמר לברוב כי רק לכוחות סוריים ישנה הלגיטימציה להימצא בדרום המדינה, באזור הגבול עם ישראל וירדן.

(עדכון ראשון: 9:11)

נשיא סוריה אסד ויועצו של המנהיג העליון של איראן, 12 באפריל 2018. AP
אסד בפגישה עם יועצו של חמינאי בדמשק, באפריל/AP
אביגדור ליברמן  בכנס הרצליה, 10 במאי 2018. ללא קרדיט, צילום מסך
יצא למוסקבה כדי לדון בתיאום מול הצבא הרוסי בסוריה. ליברמן/צילום מסך, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully