וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא סוריה השלים את ההכנות למתקפה בגבול עם ישראל וירדן

29.5.2018 / 15:00

מפקד בכוחות המשטר אמר כי המבצע להדיפת כוחות המורדים בדרום המדינה קרוב לצאת לדרך, ובארגון הסורי לזכויות אדם דווח כי המורדים תגברו את עמדותיהם בדרעא. זאת ברקע אזהרות ארה"ב מפני מתקפה באזור הנכלל בהסכם הפסקת האש עם רוסיה וירדן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה השלים את ההכנות שלו לקראת המתקפה הקרובה נגד המורדים בדרומה של המדינה - כך אמר היום (שלישי) מפקד בכוחות התומכים במשטרו של בשאר אסר. דבריו של המפקד, שאינו סורי ושמר על עילום שם, מגיעים חרף אזהרותיה של ארצות הברית כי תנקוט "צעדים תקיפים ומתאימים" אם המבצע באותם שטחים, הגובלים עם ישראל ועם ירדן, יצא לדרך.

"צבא סוריה ינהל את כל הקרבות ועתה הפך לחזק ולבעל יכולות", אמר אותו מפקד. לאחרונה איבדו המורדים את אחיזתם בפרברי דמשק ובמובלעת מצפון לעיר חומס, והגורם הבכיר אמר כי כיבוש השטחים הללו הקל את הלחץ מצבא סוריה. בעיתון אל-ווטן, המזוהה עם המשטר בדמשק, דווח כי יש "סימנים באופק" לכך שהמתקפה בדרום המדינה קרבה, וכי נעשות הכנות אחרונות לקראתה.

במקביל, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום כי המורדים בדרעא מתגברים את מוצביהם לקראת הגעת כוחות המשטר.

כוחות של צבא סוריה בשכונה ששוחררה מידי המורדים בדרום דמשק, מאי 2018. AP
כוחות של צבא סוריה באחת השכונות ששוחררו מידי המורדים בדמשק/AP

האזור, בין האחרונים שנותרו בידי המורדים בסוריה, נכלל בהסכם הפסקת האש שנחתם בין ארצות הברית לרוסיה בשנה שעברה. לפי סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, הצדדים, יחד עם ירדן, הסכימו לקיים דיונים על ההסלמה במצב. אתמול אמרה מוסקבה כי רק כוחות צבא סוריה צריכים להיות פרוסים באזורי הגבול, אם כי לא ברור אם הייתה בכך כוונה גם לכוחות איראניים ולמיליציות השיעיות שהלם, שלנוכחותם מתנגדת ישראל.

הלחימה באזור הצטמצמה מאז אותו הסכם, ואתמול אמר גורם ירדני בכיר כי שלוש המדינות החתומות עליו "רואות עין בעין" את הצורך לשמור עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully