וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן וחיזבאללה מתכננים לסגת מאזורי הגבול עם ישראל

הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי הכוחות נערכים לעזוב את מחוזות דרעא וקוניטרה, הסמוכים לרמת הגולן. ואולם, גורם בכוחות המשטר הכחיש זאת. אחרי הדיווחים, נתניהו ופוטין שוחחו בטלפון על המצב בסוריה

צילום: משהב"ט

איראן וחיזבאללה מתכננים לסגת מדרום סוריה - כך דיווח היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, היועצים הצבאיים האיראנים ולוחמי הארגון השיעי הלבנוני ייסוגו ממחוזות דרעא וקוניטרה הגובלים ברמת הגולן, אולם גורם בכוחות התומכים במשטרו של בשאר אסד הכחיש את הדיווח ואמר כי הוא אינו נכון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן איתו בהתפתחויות באזור ובהתבססות האיראנית בסוריה.

מוקדם יותר היום נפגש שר הביטחון אביגדור ליברמן עם עמיתו הרוסי סרגיי שויגו במוסקבה, ודן עמו בהתנגדותה של ישראל לנוכחות איראנית בסוריה.

ברוסיה דווח לאחרונה כי מוסקבה רוצה להגיע להסדר, שבמסגרתו ייפרסו כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית באזורים הסמוכים לגבול עם ישראל. לפי אותו הסכם, כל הכוחות האיראניים ייסוגו מהאזור ואילו המורדים, שזהו אחד ממעוזיהם האחרונים בסוריה, יניחו את כלי נשקם הכבדים.

השבוע אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי רק לצבא סוריה צריכה להיות נוכחות בגבולה הדרומי של המדינה, וכי על הכוחות הלא-סוריים לסגת בהקדם.

עוד בנושא:
אסד: אין כוחות איראניים בסוריה, ממשיכים להתחזק נגד תקיפות ישראל
לברוב: על כל הכוחות הזרים בסוריה לסגת מגבולה הדרומי בהקדם
דיווח: צבא סוריה השלים את ההכנות למתקפה בגבול עם ישראל וירדן

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
כוחות של המורדים בדרעא/רויטרס

הבוקר פורסם ריאיון של אסד לרשת רוסית, ובו טען אין כל כוחות צבאיים איראניים בארצו, אלא רק יועצים ביטחוניים המסייעים לצבא המשטר. בריאיון ל"RT" אמר אסד כי דמשק ממשיכה לפעול לחיזוק מערכות ההגנה האווירית במדינה מול התקיפות שמבצעת בחודשים האחרונים ישראל. לדבריו, בתקיפות חיל האוויר האחרונות היו עשרות "שהידים" מקרב צבא סוריה אך "אף לא הרוג איראני אחד".

אסד הוסיף כי תקיפות חיל האוויר נגד מערכות הנ"מ הסוריות הן הוכחה כי ישראל היתה קשורה באופן ישיר עם ארגוני המורדים. אולם, הוא הוסיף "כעת המצב של ההגנה האווירית יותר טוב מבעבר בזכות התמיכה הרוסית". לדבריו, "התקיפות האחרונות של ישראל, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו כי המצב של ההגנה האווירית יותר טוב".

בריאיון קרא אסד לכל הכוחות האמריקניים הנמצאים בסוריה לצאת ממנה, והוסיף כי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" צריכים לצאת מהאזורים שבשליטתם. לדבריו, הדבר יושג באחת משתי דרכים - משא ומתן או בשימוש בכוח.

(עדכון ראשון 18:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פגישתם במוסקבה של שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו, 31 במאי 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן ושויגו, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully