וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני: איראן פועלת לרכישת ציוד לייצור נשק להשמדה המונית

בדוח מודיעני שפורסם ברשת פוקס נטען כי טהראן ממשיכה לפעול להשגת טכנולוגיות לפיתוח תכנית הטילים שלה. בדוח, שנחשף ברקע פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין, נסקרו פעולות ריגול של איראן על אדמת גרמניה וכן תמיכתה בחיזבאללה

צילום: מתוך הטוויטר ‎#irgcterrorists , עריכה: יאיר דניאל

איראן ממשיכה לפעול להשגת טכנולוגיות המשמשות לפיתוח נשק להשמדה המונית ולייעול הטילים הבליסטיים שברשותה - כך דיווח הלילה (שבת) רשת "פוקס ניוז" האמריקנית, בהסתמך על דוח שפרסמה סוכנות הביון של מדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה בשבוע שעבר.

דוח הסוכנות, הכפופה לסוכנות המודיעין המרכזית הגרמנית (BND), שפורסם בשבוע שעבר מצביע על מהלכי איראן "להשיג ידע וציוד שנועדו לפיתוח נשק להשמדה המונית וכן של טילים לנשיאתו" - כמו גם על פעולות של פקיסטן וסוריה בתחומים אלה.

בדוח שפרסמה הסוכנות, הפועלת נגד איומים על ביטחון המדינה, נכתב עוד כי איראן התמקדה בפעולות ריגול כלפי גורמים פוליטיים על אדמת גרמניה וכן כלפי גורמים בענפי התעשייה, המחקר והצבא. בדיווח צוין כי מדינות נוספות בפדרציה הגרמנית פרסמו בחודשים האחרונים דוחות שסקרו את פעולותיה של איראן לרכישת הציוד המיועד לתכנית הטילים שלה - ואת האיום הנשקף ממנה לביטחון העולמי.

לקריאה נוספת:
משחק סכום אפס: ההימור הגרעיני של טראמפ לנטרול איראן וצפון קוריאה
סבא"א: איראן מקיימת את הסכם הגרעין, אך יכולה לשפר את הגישה

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
בגרמניה מזהירים מהאיום האיראני על ביטחון העולם. חמינאי/AP

בחודש פברואר דיווחה "פוקס ניוז" כי במתקפות הכימיות של צבא סוריה נגד אזרחים בתחילת השנה נמצאו חומרים שנרכשו בידי אנשי עסקים איראניים מחברת בנייה שפעלה בתחומיה של באדן-וירטמברג. אולם, חרף המידע שפורסם על אודות הקשר בין התקיפה הכימית בסוריה לעסקה בין החברה לאיראנים, משרד המסחר הגרמני נמנע מלפעול בנושא.

בדיווח צוין עוד כי איראן מעוניינת לקנות מחברות גרמניות מערכות פיקוח, תוכנות מחשב, ציוד חשמלי מתקדם ומערכות שונות עבור תכנית הגרעין שלה. אולם, גרמניה נמנעה עד כה מפעולות נגד עסקאות אלו.

עוד באותו נושא

חמינאי הציב לאירופה שבעה תנאים להישארות איראן בהסכם הגרעין

לכתבה המלאה
איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. מערכת וואלה! NEWS
טיל "חורמשר" שהציגה איראן בספטמבר האחרון/מערכת וואלה! NEWS

בדוח סוכנות הביון המקומית צוין כי אנשיה אספו "מודיעין נרחב" על אודות פעילות הריגול של איראן בבאדן-וירטמברג. במדינה, הנמצאת בדרום-מערב גרמניה, פועלות עשרות חברות המתמחות בענפי טכנולוגיה והנדסה הקשורים בייצור טילים. הדוח, בן 345 עמודים, עוסק בהרחבה גם בתמיכתה של טהראן בפעילות ארגון חיזבאללה בלבנון וכן בפעולות משרד המודיעין האיראני ומשמרות המהפכה.

על אף שחיברו את הדוח טרם פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן העריכו גורמי המודיעין הגרמניים כי ההחמרה ביחסים בין המדינות, לצד ביקורת מצד מדינות נוספות במערב כלפי תכנית הגרעין של טהראן, עשויה להביא לעלייה בפעילויות הריגול מצדה. "איראן ממשיכה לשאוף לפיתוח תכנית הגרעין שלה ולרכישת טכנולוגיה לשכלול תכנית הטילים", נכתב עוד בדוח, שציין בהקשר זה את הניסוי בטיל הבליסטי "חורמשר" בספטמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully