וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי הציב לאירופה שבעה תנאים להישארות איראן בהסכם הגרעין

23.5.2018 / 22:18

המנהיג העליון של איראן מעביר את הכדור למדינות אירופה החתומות על ההסכם, ודורש מהן להתחייב שלא לפעול למו"מ על תכנית הטילים ופעילותה במזה"ת. בכך פוחת עוד יותר הסיכוי להצלת ההסכם שממנו פרשה ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הציב הערב (רביעי) שבעה תנאים למדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין, שבלעדיהם לא תישאר טהראן חלק ממנו. בין הדרישות, שפורסמו באתרו הרשמי, אומר חמינאי כי עליהן להתחייב שלא לבקש לדון בתכנית הטילים של הרפובליקה האסלאמית או בפעילותה באזור.

בנוסף לכך, דורש חמינאי מהמדינות - בריטניה, צרפת וגרמניה - לפעול כדי להגן על מגזר הנפט של איראן חרף הלחץ והסנקציות האמריקניות ולהמשיך לרכוש אותו, וכן להמשיך ולסחור עם הבנקים של איראן.

"על הבנקים באירופה לשמור על המסחר עם הרפובליקה האסלאמית", אמר חמינאי. "אנחנו לא רוצים להתחיל בריב עם שלוש המדינות האלו (בריטניה, צרפת וגרמניה), אבל אנחנו גם לא סומכים עליהן. על אירופה להבטיח לחלוטין את מכירות הנפט של איראן ולקנות אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
עמוק בלב המדבר: "איראן הקימה מתקן סודי לפיתוח טילים מתקדמים"
אחרי נאום פומפאו: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן
דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
לא סומך על אירופה. חמינאי, היום/AP

התנאים שהציב המנהיג העליון צפויים לצמצם את הסיכויים הקטנים ממילא להצלת ההסכם, שממנו פרשה ארצות הברית בתחילת החודש ולאחר מכן הטילה עיצומים מחודשים על איראן. מדינות אירופה הבטיחו כי הן מחויבות לשימור ההסכם, אך הן מסכימות עם וושינגטון על כך שיש גם לתת מענה על תכנית הטילים והשאיפות ההגמוניות של טהראן באזור.

ביום שני הציג שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, 12 דרישות לאיראן כדי שזו תימנע מחבילת הסנקציות "הקשה ביותר בהיסטוריה". בין היתר הוא דרש ממנה לעצור את פיתוח תכנית הטילים והגרעין, לסגת מסוריה ולהפסיק את תמיכתה בארגוני טרור באזור, בהם חיזבאללה והחות'ים בתימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
ממשלו רוצה שינוי מוחלט באיראן. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully