וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: איראן מקיימת את הסכם הגרעין, אך יכולה לשפר את הגישה

24.5.2018 / 20:41

בדוח הראשון מאז החליט טראמפ לפרוש מההסכם קבעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי טהראן לא חורגת מהמגבלות שהוטלו עליה, אולם שיתוף פעולה עם הפקחים יהיה "בונה אמון". ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על חברות תעופה איראניות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איראן נותרה במסגרת ההגבלות על פעילותה הגרעינית שנכפו עליה בהסכם הגרעין למרות פרישת ארצות הברית, אבל היא יכולה להיות מהירה יותר במתן גישה לפקחים - כך הודיעה היום (חמישי) הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בדוח הראשון שלה מאז החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגת מההסכם, שאותו כינה "הגרוע ביותר אי-פעם".

בין היתר, איראן לא חורגת מרמת העשרת האורניום המותרת שלה ומכמות האורניום המואשר שבידיה. עם זאת, היא מואשמת בדוח ב"גרירת רגליים" בכל הנוגע ל"גישה המשלימה" של הפקחים, תחת נספח להסכם שאליו מחויבת טהראן. "שיתוף פעולה אקטיבי ובעיתוי הנכון יחזק את האמון", נכתב בדוח.

פרסום הדוח מגיע בזמן שצרפת, בריטניה וגרמניה מתקשות להציל את קלף המיקוח העיקרי של ההסכם, ההקלה בסנקציות על איראן, אחרי שארצות הברית הטילה עיצומים חדשים על טהראן בשבועות האחרונים.

היום הודיע משרד האוצר בוושינגטון כי הטיל סנקציות על חברות איראניות הקשורות לענף התעופה במדינה, כמו מהאן איר ומראג' איר, שמואשמות בהעברת כלי נשק, לוחמים וכסף לסוריה וללבנון.

מחר ייפגשו בווינה גורמים בכירים מיתר המדינות החתומות על ההסכם - צרפת, בריטניה, גרמניה, רוסיה, סין ואיראן - כדי לדון בצעדיהם הבאים.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ישיבה של ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (OIC) באיסטנבול, טורקיה 18 במאי 2018.. רויטרס
פגישה חשובה מחר בווינה. רוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully