וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה במחאה נגד העלאת מסים, צעד שבא על רקע השפעת הסכסוכים האזוריים על כלכלת המדינה. מוקדם יותר השבוע הקפיא המלך עבדאללה את העלייה במחירי הדלק בשל המחאה

הפגנות בירדן נגד העלאת מיסים ב-2 ביוני 2018. כלי תקשורת בירדן, צילום מסך
ההפגנה בעמאן, אמש/צילום מסך, כלי תקשורת בירדן

מאות אזרחי ירדן הפגינו אמש (שישי) נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה ויוקר המחיה במדינה, ובין היתר דרשו להקל על נטל המס שהועלה לאחרונה. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה האני אל-מולקי, ונהדפו על ידי השוטרים בעת שקראו "העם רוצה להפיל את הממשלה".

הפגנה זו הגיעה לאחר סדרת הפגנות שהתקיימו לאחרונה במחאה נגד צעדי הצנע שנועדו לצמצם את היקף ההוצאה הציבורית, זאת על רקע דשדוש הכלכלה כתוצאה מהסכסוכים האזוריים. בין היתר המשתתפים קראו לעבדאללה מלך ירדן לפזר את הממשלה ולבטל את החלטותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
המפקד שהפך למוציא לפועל באיראן - אך רק ממשיך לסבך אותה
חמינאי ספג ביקורת נדירה מסטודנטית: "מה התשובות שלך להפגנות?"
מקרון: לולא צרפת, ככל הנראה כבר הייתה עכשיו מלחמה בלבנון

הפגנות בירדן נגד העלאת מיסים ב-2 ביוני 2018. כלי תקשורת בירדן, צילום מסך
ההפגנה בעמאן/צילום מסך, כלי תקשורת בירדן

אתמול הודיע מולקי כי הוא משעה את החלטתו להעלות את מחירי הדלק על פי פקודותיו של המלך עבדאללה. החלטות אלה היו אמורות להיכנס לתוקף אחרי חצות הלילה, אך נתקלו במחאות הציבוריות הגוברות. הוועדה הממשלתית העוסקת בנושא החליטה על העלאת המחירים בהתאם לתנודות השוק הגלובליות, זאת בהמשך לעלייה נוספת שהתרחשה בחודש שעבר.

התסכול הציבורי גבר בעקבות החלטת הפרלמנט בחודש שעבר להכפיל את בסיס המס, לצד החלטות קודמות להעלות את מסי הקנייה באופן חד ולבטל את הסבסוד על הלחם. אלה התקבלו בהתאם להמלצות קרן המטבע העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully