וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: לולא צרפת, ככל הנראה כבר הייתה עכשיו מלחמה בלבנון

29.5.2018 / 10:54

נשיא צרפת לקח לעצמו את הקרדיט על פתרון המשבר במדינה, והוא אף אמר בגלוי כי ערב הסעודית החזיקה את אל-חרירי במשך כמה שבועות. "זאת הדיפלומטיה הצרפתית", אמר מקרון כשהגן על מדיניות החוץ שלו. ריאד מכחישה

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נתניהו מאיים לפעול נגד יצור נשק בלבנון)

נשיא צרפת עמנואל מקרון לקח קרדיט על פתרון המשבר הפוליטי בלבנון בשנה שעברה ואמר בגלוי כי ערב הסעודית החזיקה את ראש הממשלה סעד אל-חרירי במשך כמה שבועות. עם זאת, משרד החוץ בריאד הכחיש הבוקר (שלישי) את דבריו.

לבנון נקלעה למשבר בנובמבר, כשאל-חרירי הכריז במפתיע על התפטרותו במהלך ביקור בערב הסעודית, כשהוא מציין את חששו מפני התנקשות בחייו ותקף את יריבותיה של הממלכה, איראן וחיזבאללה. גורמים לבנוניים האשימו אז את הסעודים בכך שהם החזיקו אותו כבן ערובה, אך אחרי התערבות בינלאומיות, כולל מצדו של מקרון, אל-חרירי עזב את ריאד וחזר בו מהתפטרותו בסופו של דבר.

"לולא הקשיבו לצרפת אז, ככל הנראה הייתה מלחמה בלבנון ברגעים אלו. זאת הדיפלומטיה הצרפתית, זאת הפעולה שלנו", אמר מקרון במהלך ריאיון לרשת BFMTV, ככל הנראה אחרי שהתרגז על כך שנשאל אם מדיניות החוץ שלו הניבה הישגים כלשהם.

לקריאה נוספת בנושא
חיזבאללה הכה את יריביו - אך עלול להפוך את לבנון לגרורה איראנית
חוזר לזירת "החטיפה": חרירי בביקור ראשון בסעודיה מאז שהתפטר

נשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישתו עם ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי בארמון האליזה, נובמבר 2017. רויטרס
מקרון ואל-חרירי בפריז, בנובמבר/רויטרס

מקרון אמר כי ביקורו הלא מתוכנן בריאד כדי לשכנע את יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שאחריו הזמין את אל-חרירי לבקר בצרפת, היו הזרז לסיום המשבר. "אני מזכיר לך שראש הממשלה הוחזק בערב הסעודית במשך כמה שבועות", אמר נשיא צרפת, חרף הכחשותיהם של ערב הסעודית ושל ראש ממשלת לבנון עצמו.

מקרון נועד עם אל-חרירי ועם הנסיך מוחמד בפריז בחודש שעבר, אחרי פסגה בינלאומית שגייסה כספי סיוע לכלכת לבנון. אל-חרירי, שביקר בפברואר בריאד בפעם הראשונה מאז המשבר, מנסה בימים אלו להקים ממשלה חדשה, אחרי שהבחירות בתחילת החודש חיזקו את חיזבאללה ואת בעלי בריתו של הארגון השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully