וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לזירת "החטיפה": חרירי בביקור ראשון בסעודיה מאז שהתפטר

28.2.2018 / 10:05

ראש ממשלת לבנון נענה להזמנת בזק מצד הממלכה, וייפגש בריאד עם המלך ועם בנו יורש העצר. מטרת הביקור לא ידועה, אך אל-חרירי חוזר לסעודיה כמה חודשים אחרי הכרזתו המסתורית על התפטרות, שהובילה למשבר בביירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, הגיע היום (שלישי) לערב הסעודית לביקור ראשון מאז הכרזת ההתפטרות המסתורית שלו בנובמבר, שלאחריה דווח כי הוא למעשה אולץ לוותר על כיסאו. בעקבות לחץ בינלאומי, הוא שב לביירות בהמשך אותו חודש וחזר בו מהתפטרותו.

ההזמנה לאל-חרירי נמסרה ביום שני על ידי השגריר הסעודי בביירות, ניזר אל-עלוולה. לשכתו של ראש ממשלת לבנון מסרה כי הוא קיבל את ההזמנה, אך לא נקבע תאריך מדויק. יומיים לאחר מכן, הוא כבר יצא לריאד, שם ייפגש עם המלך סלמאן ועם בנו ויורש העצר, מוחמד בן סלמאן.

מטרת הביקור לא ידועה, אך ערב הסעודית חוששת מהשתלטות של איראן על לבנון, דרך חיזבאללה. עם שובו לתפקיד, ממשלתו של אל-חרירי הסוני, הכוללת גם את חיזבאללה השיעי, שבה על התחייבותה לנקוט מדיניות ניטרלית בסכסוכי האזור.

למרות זאת, חיזבאללה ממשיך לפעול על אדמת סוריה ולהתחמש בכלי נשק איראניים בלבנון, במקביל לאיומיה של ישראל למנוע מאיראן להקים מפעלים לייצור טילים מדויקים על אדמת לבנון.

לקריאה נוספת בנושא
פסגה בינלאומית על המשבר בלבנון: "יש להפסיק את ההתערבות הזרה"
חרירי במסר לחיזבאללה: "לא אסכים שיתערב במדינות אחרות"

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי שהודיע על התפטרותו בביקור בריאד, 4 בנובמבר 2017. אי-פי, AP
ישרו העצר מוחמד ואל-חרירי, בנובמבר/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully