וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בעזה: רופאה פלסטינית בת 21 נהרגה; צה"ל: המקרה יתוחקר

רזאן אשרף נג'אר נפגעה לפי הפלסטינים מירי צלפים, במהלך ההפגנות שבהן השתתפו אלפי בני אדם. מצה"ל נמסר כי התקרית תיבדק, וכי מדובר במפרי סדר המבעירים צמיגים ומנסים לפגוע בתשתיות ביטחוניות

צלמים זמניים מורשים

פלסטינית בת 21 נהרגה אתמול בהפגנות על גבול רצועת עזה מאש צה"ל - כך הודיע משרד הבריאות בעזה. הפלסטינית, רזאן אשרף נג'אר, היא אחות במקצועה שעל פי הדיווחים טיפלה בפצועים סמוך לגבול. דובר צה"ל מסר היום (שבת) כי נסיבות הירי יתוחקרו.

בהפגנות השתתפו אלפי פלסטינים, בחמישה מוקדים לאורך גדר הגבול. מצה"ל נמסר כי מדובר במפרי סדר שהבעירו צמיגים בסמוך לגדר וניסו לפגוע בתשתיות ביטחוניות. עוד נמסר כי הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש.

במהלך ההפגנות זוהה על ידי הכוחות חשוד שחצה את הגדר בצפון הרצועה, הניח רימון שהתפוצץ וחזר לשטח עזה. לא היו נפגעים בתקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
עזה שוקעת: המספרים שמוכיחים - כך מידרדרת הרצועה אל התהום
צילומי האוויר חושפים: אלו מוצבי יחידת העילית של חמאס שהופצצו
מחסני רקטות וטילי כתף הושמדו: תיעוד מתקיפות חיל האוויר בעזה

רזאן אשרף נג'אר אחות פלסטינית שנהרגה בהפגנות בגבול הרצועה ב-1 ביוני 2018. צילום מסך
הצעירה הפלסטינית שנהרגה באזור חאן יונס/צילום מסך

עיקר ההפגנות מתרחשות במרחב החטיבה הדרומית, בפיקודו של אלוף משנה קובי הלר. בשלושה מקרים השתמש צה"ל באש חיה ונפגעו שלושה פלסטינים שהתקרבו אל הגדר במטרה לפגוע בה.

המפגינים עושים שימוש בעשרות עפיפוני תבערה שגרמו להצתת שריפות בכמה מוקדים בעוטף עזה. בצה"ל נערכו ליירט את העפיפונים באמצעות רחפנים מהירים.

כוחות כיבוי השיגו שליטה על שריפות שפרצו באזור בארי, נחל עוז וכפר עזה ולפי שעה כוחות כיבוי פועלים בשריפה שפרצה באזור מפלסים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
התפרעויות אלימות והבערות צמיגים; חוליית מחבלים ניסתה לחדור את גדר המערכת. דובר צה"ל
התכנית - להפתיע את צה"ל. פלסטיני מנסה לחבל בגדר הרצועה/דובר צה"ל

לפחות לפי הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטיניים, חמאס הטיל את מלוא כובד משקלו על ההכנות לציון "יום הנכסה" בגבול רצועת עזה ובכוונתו לארגן הפגנת ענק שבה ישתתפו עשרות אלפי פלסטינים. קצין בכיר בפיקוד הדרום אמר השבוע כי חמאס השתלט לפני כמה חודשים על יוזמה אזרחית לקדם צעדות לכיוון הגבול, ובכך הצליח להסיט את הביקורת נגדו לעבר הרשות הפלסטינית בישראל.

בפועל, חמאס הצליח להביא בהפגנת הענק ביום העברת השגרירות יותר מ-48 אלף מפגינים אל הגבול - אך לא הצליח לפרוץ אותו עם ההמון. יותר מ-140 פלסטינים נהרגו ואלפים נפצעו. כתוצאה מכך נמתחה ביקורת פנים-פלסטינית על היוזמה, שלא הביאה לאף הישג.

בפיקוד הדרום מעריכים כי על רקע זה חמאס ינסה להפתיע ביום הנכסה, ולא רק בהיקף המפגינים, אלא גם בניסיונות לפרוץ את הגדר, בעפיפוני תבערה וברחפני נפץ או בתרחישים קיצוניים אחרים שבהם גורמים סוררים ינסו לנצל את האווירה על הגבול - ולבצע פיגוע טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבול רצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיקוד הדרום נערכים ליום הנכסה עם סדר כוחות מתוגבר הכולל יחידות מיוחדות, צלפים, שריון, הנדסה ולוחמי חי"ר על כל הגבול. בנוסף אליהם, ההיערכות כוללת כוחות עתודה, יחידות התערבות להגנה על היישובים, אמצעי איסוף ותצפית וכן מפעילי רחפנים מסוגים שונים. אל כוחות אלה יצטרפו כוחות משטרת ישראל והמשטרה הצבאית, שתרגלו השבוע סגירת צירים, לצד כוחות יס"מ וצוותי כיבוי אש.

"אנחנו נערכים חזק ליום הנכסה, כמו שנערכנו עד היום", אמר הקצין הבכיר. "אם המפגינים יגיעו אל הגבול - הם ייבלמו פעם נוספת". הוא הוסיף כי בצבא נערכים גם להזים שמועות דומות לסילוף מות התינוקת שנטען כי נהרגה משאיפת גז מדמיע. הוא הזהיר כי בצה"ל עוקבים אחר הנעשה בצד העזתי, מאחר שהג'יהאד האסלאמי עדיין מחזיק "חשבון פתוח" מול צה"ל לאחר הרג פעיליו.

(עדכון ראשון: 15:05, 1/6)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה בעוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה במפלסים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully