וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי האוויר חושפים: אלו מוצבי יחידת העילית של חמאס שהופצצו

31.5.2018 / 6:00

חיל האוויר תקף עשרות יעדים של ארגוני הטרור ברצועת עזה במהלך יום הקרב שבו שוגרו רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. בין היעדים שהותקפו היו מוצבי הכוח הימי של חמאס והושמדו חלק נרחב וממערכי ייצור האמצעים המיוחדים שלו. בתקיפה הושמד גם מחסן הרחפנים של הארגון

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

חיל האוויר תקף המהלך העימות עם כוחות הג'יהאד האסלאמי וחמאס כ-65 יעדי טרור. בין האתרים שהותקפו היו מוצביו של הכוח הימי של חמאס. כוח, שנחשב לאחת מיחידות העלית של ארגון הטרור, נפגע באופן משמעותי והושמדו חלק נרחב ממוצביו וממערכי ייצור האמצעים המיוחדים שלו.

נוסף על כך הושמד הרוב המוחלט של מוצבי הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי. מוצבים אלה משמשים לאימונים באמל"ח מתקדם של הכוח הימי של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. מהם הכוחות יכולים לבצע פיגועים בשטח מדינת ישראל. התקיפה פגעה בכושר התפקוד של הכוח הימי ברצועה באופן משמעותי ומקשה על הארגונים לפעול במרחב הימי.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס וישראל מציגים: כך מקיימים תיאום ביטחוני במהלך מלחמה
היילי בדיון במועצת הביטחון: "מטרתו של חמאס - להשמיד את ישראל"
אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה

מוצב הכוח הימי של חמאס שהותקף ברצועת עזה. דובר צה"ל
מוצב הכוח הימי של חמאס שהותקף על ידי חיל האוויר/דובר צה"ל

בנוסף לפגיעה במוצבי הכוח הימי, פגע חיל האוויר במלאי הנשק המיידי הנגיש לארגון הטרור וגם פגע בהשקעה הכלכלית הנדרשת לפיתוח אמצעי הלחימה. תקיפת אתרים אלו פגעה משמעותית בהתעצמות חמאס. בתקיפות נתקף גם מחסן הכולל מצבור רחפנים שחמאס הכין לצורך שימוש לפיגועי טרור.

צה"ל פרסם אמש תיעוד של חלק מהתקיפות הנחרבות שביצע חיל האוויר. בין היעדים שהותקפו היו מחסני רקטות ורחפנים, טילי כתף, אמצעי לחימה ימי ומחנות אימונים. מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אמר אמש על התקיפות כיו היו אלו "מטרות מאוד ערכיות, מאוד חשובות, שחיכו הרבה זמן להזדמנות שלהן, ואני חושב שבנקודת הזמן הזו יש פה הישג מאוד גדול לנו בהקשר הזה".

עוד באותו נושא

מחסני רקטות וטילי כתף הושמדו: תיעוד מתקיפות חיל האוויר בעזה

לכתבה המלאה
מחסן רחפנים של חמאס שהותקף ברצועת עזה. דובר צה"ל
מחסן רחפנים של חמאס שהותקף/דובר צה"ל

בהשתלמות למפקדים שנערכה אתמול, הוסיף הקצין הבכיר כי "מצד שני, היו לא מעט מטחים שנורו לכיוון המוצבים שלנו. רוב הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל או נפלו בשטחים פתוחים. עדיין מורתעות עמוקה של ארגוני הטרור וחמאס וכפי שאמרתי בתחילת דבריי חוסר רצון (שלהם) להגיע למערכה רחבה".

אתר ייצור אמל"ח של חמאס שהותקף ברצועת עזה. דובר צה"ל
מחסן ךייצור אמל"ח שהותקף/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully