וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילי בדיון במועצת הביטחון: "מטרתו של חמאס - להשמיד את ישראל"

31.5.2018 / 0:03

הדיון על השיגורים מרצועת עזה לישראל התקיים לבקשת ארה"ב, אך ניסיונה לקדם הודעה משותפת נגד חמאס נבלמה על ידי כווית. השגריר דנון: "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

אחרי מתקפת הטילים שנורו ביממה האחרונה מעזה לכיוון הנגב, ועל רקע הפסקת האש שנכנסה לתוקף הבוקר, התכנסה אמש (רביעי) מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום בנושא. את הדיון יזמה ארצות הברית.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה אמש כי "ארצות הברית זימנה את הפגישה הזו כדי לדון בפעולות ההרסניות של ארגון הטרור חמאס בעזה. הייתם חושבים שעוד מדינות ייצטרפו אלינו בגינוי של חמאס. זו לא שאלה. אבל כמובן בגלל שההתקפה מערבת את ישראל, הסטנדרט הוא שונה. ניסחנו הודעה שאמורה לגנות את חמאס, אבל ההצהרה נחסמה".

היילי הדגישה כי "יש כמה מסקנות שצריך להסיק מכך: הפעולה הזו מוכיחה שמטרתו של חמאס היא השמדת ישראל. זו מטרתו כשהוא יורה טילים על ישראל, וכשהוא חופר מנהרות מתחת לשטחי ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס וישראל מציגים: כך מקיימים תיאום ביטחוני במהלך מלחמה
חרף בקשת המשטרה: החשודים בתקיפת שוטרים ברהט שוחררו למעצר בית
לאחר שהפר את החלטת בית הדין: סרבן הגט ירון אטיאס ייכלא לשבוע

שבילי יציאות רקטה מעזה לכיוון ישובי הדרום 29 במאי 2018. AP
שיגורים מעזה לישראל, הלילה/AP

לדברי היילי, "נראה שיש נציגים שלא חושבים ששיגור טילים על ידי חמאס לא מהווה טרור. אנחנו בארצות הברית חושבים אחרת. אנחנו וידועים שהפעולות בעזה מקבלות תשומת לב אדירה. באופן מוזר, פעולות אחרות לא מקבלות את אותה תשומת הלב. עובדות ברורות. חמאס ובנות בריתו ירו לפחות 70 טילים מעזה לישראל, בניסיון לגרום לפגיעה מקסימלית לאזרחים. העובדה שאחד הטילים נחת בגן ילדים זו כל ההוכחה שאנחנו צריכים כדי להוכיח את הכוונה של הטרוריסטים. הנזק שיכול היה להיגרם - אי אפשר להעלות אותו על הדעת.

שגריר ישראל או"ם דני דנון אמר בדיון כי "אם ילדי ישראל לא ישנו בשקט, בעזה ירגישו את נחת זרועו של צה"ל. לא ניתן לאיש לפגוע בביטחון אזרחנו ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחוננו". דנון הוסיף כי "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל כשהמפגינים מרצועת עזה היו טרוריסטים בתחפושת אזרחית. טרוריסטים שכל מטרתם הייתה דבר אחד- לפגוע בביטחון ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
מועצת הביטחון של האו"ם/AP, אי-פי

הנציג הפלסטיני ריאד מנצור אמר בדיון כי "אנו קוראים למועצת הביטחון להגן על חסרי ההגנה, לעמוד לצד החוק הבינלאומי, ולא להיות מולכים שולל אחרי הנרטיב השקרי. אנחנו דוחים את הנרטיב של ישראל, הכוח הכובש שמצייר עצמו כקורבן בעוד הוא התוקפן. אנחנו מקווים שהפסקת האש תחזיק מעמד.

מנצור קרא לחברי המועצה "לא לתת לסיטואציה להידרדר ולהתנהג כאילו בלתי ניתן למנוע את זה, זה לא המצב. הגיע הזמן להפסיק להמציא תירוצים על למה זה לא הזמן הנכון או המתאים לפעול. טיוטת ההחלטה שהוצגה על ידי אחינו בכווית, מייצגת צעד צנוע והוגן מהבחינה הזו ואנחנו מפצירים בכולם לתמוך בו. לקהילה הבינלאומית אין תירוץ להמשיך ולא לפעול".

ניקי היילי בדיון מיוחד על האלימות בעזה: "אין מדינה שנהגה בריסון כמו ישראל". רויטרס
היילי בדיון באו"ם, לפני כשבועיים/רויטרס

גורמים במשלחת הישראלית לאו"ם הביעו סיפוק על כינוס הישיבה ואמרו כי מדובר במאורע חריג מאוד שבו מוקד הדיון הוא מתקפה נגד ישראל. ארצות הברית ניסתה לקדם הודעה משותפת לעיתונות נגד תוקפנות חמאס שתתפרסם בתום הדיון, אולם המהלך דורש קונצנזוס, ונחסם על ידי כווית.

במקביל, מנסים בכווית לקדם הצעת החלטה נגד ישראל זה כמה שבועות, מאז החלו ההפגנות בסמוך לגדר הגבול עם עזה. במשלחת הישראלית הביעו תקווה כי אם אכן תעלה ההצעה הזו להצבעה בימים הקרובים, היא תזכה להתנגדות מצד כמה מדינות וזאת על רקע שיגורי הטילים. כך או אחרת, ארצות הברית כבר הבהירה כי תטיל וטו על ההצעה של כווית.

(עדכון ראשון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully