וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהפר את החלטת בית הדין: סרבן הגט ירון אטיאס ייכלא לשבוע

30.5.2018 / 18:18

בית הדין הרבני הורה על מאסרו לאחר שנתפס בחיפה כשהוא נוהג בשלילה. רישיונו נשלל לאחר שבית המשפט הטיל עליו סנקציות חברתיות בעקבות סירובו לתת גט לאשתו. הזמנתו לכנסת עוררה ביקורת קשה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

סרבן הגט ירון אטיאס נעצר היום (רביעי) בחיפה לאחר שנהג ברכב חרף שלילת רישיון הנהיגה שלו. השלילה ממנה התעלם הייתה סנקציה חברתית שהטיל עליו בית הדין הרבני בעיר בשל סרבנותו לתת גט לאשתו מזל דדון אטיאס. בית הדין הרבני האזורי בחיפה הוא זה שהורה על מאסרו למשך שבעה ימים, זאת בגין ביזיון בית משפט. תיעוד שלו נוהג ברכב חרף השלילה הגיע לידיעת הדיינים ואלה קיבלו נגדו את ההחלטה. באותו הזמן הוא שהה בבניין בית הדין בעיר, ובעת שיצא ממנו - נעצר.

אטיאס הוזמן בשבוע שעבר לכנסת על ידי ח"כ יהודה גליק (הליכוד) במהלך שעורר סערה גדולה במשכן. לפחות שבע חברות כנסת יצאו בהפגנתיות ממליאת הכנסת במחאה על כך שאטיאס הוזמן למקום. בתחילת החודש הורה בית הדין הרבני האזורי בחיפה לפרסם את שמו, תמונתו ופרטיו האישיים ולהטיל עליו סנקציות חברתיות והלכתיות, בהם לא להושיבו בבית הכנסת, לא להעלותו לתורה "ולהתרחק ממנו ככל האפשר".

עוד בוואלה! NEWS:
אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה
"9 שנים אני לא נושמת": עיריית י-ם נתבעת בשל סירובה לפנות דיור ציבורי
מכתשים ומבנים הרוסים: הנזק מתקיפות צה"ל ברצועת עזה נחשף

סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב במסדרונות משכן הכנסת, 21 במאי 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
אטיאס במשכן הכנסת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, --

ח"כ רחל עזריה (כולנו) פנתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ודרשה להוציא אותו מהבניין. "לא ייתכן כי בית הדין הרבני קבע להחרימו ואדם זה נמצא כאן בתוך כנסת ישראל כאדם רצוי". עזריה גם נאמה על כך במליאת הכנסת ובשל נאומה חברות הכנסת רויטל סוויד, מיכל בירן, מרב בן ארי, נורית קורן, מירב מיכאלי, איילת נחמיאס ורבין, לאה פדידה וטלי פלסקוב יצאו מהמליאה. במהלך נאומה נכח גם ח"כ גליק ועזריה אמרה לו כי "במו ידיך פגעת באישה שהדמעות שלה שוברות את המזבח. ההחלטות של בית הדין חלות עליך ועל כל 120 חברי וחברות הכנסת".

גליק ביקש השבוע להסביר את צעדיו בפוסט שפרסם בפייסבוק. "הבנתי שאכן מדובר במקרה קשה מאוד והסיכוי להצליח להביא לגט קטן ביותר, אך חשבתי שמצאתי סדק קטן שהרגשתי שמן הראוי לתת לו סיכוי", כתב גליק. "ידעתי שאם לא אתן את הסיכוי, ולמרות שסיכויי הצלחתו קטנים, לא אסלח לעצמי כל החיים על שלא ניסיתי".

גליק הוסיף כי "לא היה מדובר בצעד הפגנתי או בצעד מחאתי אלא בפגישה עניינית. בדיעבד הסתבר לי שהוא בחר להסתובב בעצמו בבניין לפני שיצא. דבר שבהתאם לקביעתו ההגיונית של היועץ המשפטי אין בו שום בעיה." חבר הכנסת טען כי נפגש עם אטיאס ועם אשתו מזל דדון אטיאס בנפרד כדי לנסות ולהגיע לפשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully