וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים ומבנים הרוסים: הנזק מתקיפות צה"ל ברצועת עזה נחשף

לאחר שחיל האוויר תקף יותר מ-65 יעדי ארגוני הטרור בעקבות ההסלמה, ברצועה אומדים את הנזק שהותיר יום הקרב. צה"ל דיווח על השמדת מחסנים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. הג'יהאד האסלאמי פרסם תיעוד ירי פצצות מרגמה, ובפיקוד העורף הודיעו על הסרת המגבלות בעוטף עזה

עריכה: שניר דבוש

צה"ל תקף במהלך הלילה (רביעי) ומאז אתמול 65 יעדי חמאס בכל רחבי רצועת עזה בעקבות הסלמה וירי פצצות המרגמה הרבות לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי ומסוקי קרב וכלי טיס אחרים. בתיעוד היעדים שהופצצו בשטח הרצועה נראה הרס רב שנגרם בעקבות ההפצצות. בתמונות משטח הרצועה נראות עמדות ארגוני טרור שהושמדו מסמוך לחוף הים ברצועת עזה.

לפי הודעת הצבא הותקפו בין היתר מחסני רחפנים, מחרטה לייצור רקטות, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים, אתרים לייצור אמצעי לחימה ורכיבים לטילים נגד מטוסים. יעדי התקיפות היו מצפון הרצועה, באזור בית חנון, ועד דרומה, באזור רפיח.

עוד בוואלה! NEWS:
למה לא חוסלו מחבלים ומה פספס המודיעין? השאלות הקשות מהסבב בעזה
תושבים בעוטף עזה זועמים: "תגובת צה"ל רפה, לא להפסקת אש"
גורם מדיני: אם האש תתחדש - נגיב בעוצמה; הקבינט יתכנס הערב

אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה
מטרה שנפגעה בסמוך לחוף הים ברצועת עזה, היום/מערכת וואלה

מדובר צה"ל נמסר כי "חמאס בוחר שוב לפעול נגד האינטרסים של תושבי הרצועה, ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת הוא בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב נגד אזרחי ישראל". בהודעה נמסר כי "בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של חמאס, וימשיכו לפעול נגדה באופן עוצמתי וחד. צה"ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים".

ארגון הג'יהאד האסלאמי פרסם ציעוד שבו נראים פעיליו יורים פצצות מרגמה לעשבר שטח ישראל במהלך יום הקרב של אתמול.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות ברחבי יישובי עוטף עזה. זאת, לאחר שבמהלך יום שלישי שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל יותר מ-80 רקטות ופצצות מרגמה. אחת הרקטות נפלה במגרש קט-רגל בנתיבות. לא דווח על נפגעים באירוע. בתגובה לשיגורים צה"ל תקף עשרות מטרות חמאס ברצועה.

עוד באותו נושא

גורם מדיני: אם האש תתחדש - נגיב בעוצמה; הקבינט יתכנס הערב

לכתבה המלאה
אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה
יותר מ-65 יעדים הותקפו. ההרס ברצועה, היום/מערכת וואלה

בהודעה משותפת של ארגון הג'יהאד האסלאמי ושל חמאס נמסר הבוקר כי "כל האופציות פתוחות: ירי ייענה בירי ודם בדם, נדבוק במשוואה הזו". זאת, ברקע האיתותים מצד אישים בקרב הארגונים על כוונה להגיע לרגיעה. בכיר חמאס חליל אל חיה אמר הבוקר כי הושגה הסכמה בדבר שיבה להבנות הפסקת האש ברצועת עזה; ואילו אמש מסר דובר הג'יהאד דאוד שיהאב כי מגעים עם מצרים הביאו להסכם עם ישראל, המבוסס על תנאי הרגיעה שהושגו בסיום מבצע "צוק איתן".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (רביעי) בשעה 18:00 בערב על מנת לדון בהתפתחויות בדרום. גורמים מדיניים וביטחוניים אמרו כי אם יימשך השקט מול רצועת עזה צה"ל לא יוסיף לתקוף יעדי חמאס וג'יהאד אסלאמי. אולם, אם תתחדש האש הדבר יגרור תגובה חריפה יותר משהייתה עד כה. פיקוד העורף הורה היום על הסרת כל המגבלות ביישובי עוטף עזה החל מהשעה 18:00.

אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה
מטרה שהופצצה בשטח הרצועה, היום/מערכת וואלה

זאת, לאחר שבמהלך הלילה נשמעו אזעקות "צבע אדום" רבות ונפלה פצצת מרגמה בחצר בית ביישוב במועצה האזורית אשכול - ורקטה פגעה במגרש קט-רגל בנתיבות. צה"ל תקף נכון לשעה 4:00 לפנות בוקר 65 יעדים של ארגוני טרור ברצועה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום כי "התוקפנות הישראלית האגרסיבית נגד הרצועה מוכיחה כי ישראל לא רוצה שלום. למרות זאת, אנו רוצים שלום ופועלים למימושו".

אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה
מטרה שהופצצה בשטח הרצועה/מערכת וואלה
הפצצות חיל האוויר ברצועה במהלך הלילה. אתר רשמי
מטרה שהופצצה על ידי חיל האוויר, הלילה/אתר רשמי
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 30 במאי 2018. דובר צה"ל
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 30 במאי 2018/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully