וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעוטף עזה זועמים: "תגובת צה"ל רפה, לא להפסקת אש"

חלק מהתושבים ביישובים שהותקפו ביממה האחרונה ברקטות ופצמ"רים טוענים כי התקיפות שביצע צה"ל ברצועה אינן חמורות מספיק, וכי ההרתעה הישראלית נחלשת. "אנחנו לא מחפשים נקמה, רק רוצים שקט"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

הסלמה בדרום - כל הפרטים

- ירי מתמשך במהלך הלילה מרצועת עזה ליישובי עוטף עזה והנגב
- זוהו שתי נפילות בשני יישובים ופגיעה ישירה במחסן בחצר בית
- דובר חמאס: הושגו הבנות להפסקת אש עם ישראל
- בנט: אין שום הבנות על הפסקת אש
- גורם מדיני: האחריות היא על חמאס; אם האש תתחדש - נגיב בעוצמה

- דובר צה"ל: הותקפו 65 יעדי טרור ברחבי הרצועה

תושבים בעוטף עזה מתחו היום ביקורת על צה"ל ועל הדרג המדיני, ואמרו כי תקיפות צה"ל בעזה מהוות "תגובה נרפית" לירי עשרות הרקטות ופצצות המרגמה לעבר האזור ביממה האחרונה. "אנחנו במקלטים והם חוגגים, אסור לממשלה ללכת להפסקת אש", אמרו שם. "בתקופה האחרונה הרגשנו שצה"ל מגיב היטב לכל ניסיון התגרות מצד חמאס", אמר נמי טיוטי, תושב תקומה שבמועצה האזורית שדות נגב. "במידה שצה"ל לא יגיב בחומרה הפעם, ההרתעה תיפגע קשות ואת המחיר נשלם אנחנו התושבים", הוסיף.

גם במועצה האזורית אשכול זועמים חלק מהתושבים. "יומיים שאנחנו במקלטים. אנחנו לא יוצאים מהבית, שומעים אזעקות ורקטות כל עשר דקות, ואת ההפצצות של צה"ל בעזה אנחנו לא שומעים", אמרה אחת התושבות. "זה לא שאנחנו מחפשים נקמה ואוהבים מלחמות. אנחנו רוצים שקט, אבל יהיה שקט רק אם הג'יהאד וחמאס יורתעו, והתגובה הייתה מאוד מתונה", הוסיפה.

עוד בנושא:
חמאס: הושגו הבנות להפסקת אש; צה"ל לא יתקוף ברצועה אם השקט יישמר
עדות מהבית שנפגע ישירות באשכול: "בור נפער, רסיסים עפו לכל עבר"
תיעוד דרמטי: רגע פיצוץ הרקטה בשמי נתיבות - צפו

רסיסים של פצצת המרגמה שנפלה בחצר הבית בישוב באשכול. -, מערכת וואלה! NEWS
רסיסים מפצצת מרגמה שנחתה הלילה באשכול/מערכת וואלה! NEWS, -
נפילה בחצר בית במועצה האזורית אשכול, 30 במאי 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת הפצמ"ר באשכול, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול

התושבים חשים שהצבא מגן עליהם, אבל דורשים הכרעה. "זה לא נראה שבעזה מבינים את המשמעות של להכניס עשרות אלפי אנשים למקלטים. בנס לא נפצע כאן אף אחד, אבל הם לא יפסיקו לעשות זאת אם הצבא והממשלה לא יגיבו בחריפות".


"אנחנו שומרים על החוסן החברים בקיבוץ ברגע שמורידים משמעותית את סף הלחץ", סיפרה לוואלה!NEWS אחת החברות בקיבוץ. לדבריה במהלך הלילה נשמעו שלוש אזעקות צבע אדום, "אנחנו כבר מתורגלים, אבל אי אפשר להגיד שהמצב הזה לא גורם לתחושת רוגע. מחכים לשמוע את הבום, ואז עולה השאלה אם היתה פגיעה במבנה או נטרול שלנו. אנחנו חיים בשגרה של מתיחות",אמרה בחצי חיוך חצי ציניות.

לירן, תושב קיבוץ רעים במועצה, אמר כי "הסיכוי שנמות בתאונת דרכים הוא הרבה יותר גבוה משקסאם ייפול לי על הראש". אלה אשתו, שמנהלת יחד איתו דוכן פלאפל בשער הקיבוץ, אמרה כי השניים פתחו את העסק היום. "אני מודה שבבוקר, כששתינו קפה שוחחנו על הנושא. אנחנו מקווים שיהיה בסדר ושתהיה עבודה. המקום הזה לא ממוגן, מה שאומר שאם תהיה אזעקה אצטרך להשתטח על הרצפה ולהסתכל מאיפה מגיע הטיל". לדבריה, הכל מתחיל ונגמר בהסתגלות. "אם לא היינו רוצים, לא היינו גרים כאן. אנחנו פה כי אנחנו רוצים להיות כאן".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס קיימו הערכת מצב ברצועת עזה.. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט בהערכת מצב בדרום, אתמול/דובר צה"ל
תקיפות צה"ל ברצועת עזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, אתמול/רויטרס

אייל בריינדס, תושב המועצה האזורית אשכול אמר הבוקר כי "היה ברור שהעסק הולך להסלמה. יש לנו ילדים, וכל אירוע כרגע מחזיר אותם שנים אחורה לחרדות ולפחדים". לדבריו, "אנחנו קהילה קטנה, חזקה ומגובשת, ונעשה הכל כדי לחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

"מערכת החינוך פועלת, ואנשים הולכים לעבודה כדי לשמור על יציבות במציאות המטורפת הזו", הוסיף בריינדס. "הילדים הגדולים הלכו לבית הספר. הם לא מופקרים שם, וזוכים לחיזוק ולחיבוק כדי לקיים שגרה ולהיות מוכנים לכל שינוי כשצריך. אנחנו יודעים שצה"ל עושה את מה שהוא יכול ויודע לעשות".

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר הבוקר במשדר וואלה! NEWS כי אחרי הלילה הקשה שעבר על התושבים, "אנחנו מנסים להחזיר כמה שאפשר את האנשים לשגרת היום". לדבריו, "קל להתלהם אבל צריך להיות מבוקרים. המדינה ידעה להגיב כך שיהיה לנו חוסן מצד אחד ומצד שני שידעו מי בעל הבית פה - וזה דבר חשוב". ירקוני הוסיף כי תושבי המועצה מעניקים לצה"ל את הגיבוי שלו הוא זקוק בפעולה מול ארגוני הטרור בעזה.

הפצצות חיל האוויר ברצועה במהלך הלילה. אתר רשמי
תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/אתר רשמי
נפילה בחצר בית במועצה האזורית אשכול, 30 במאי 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מקום פגיעת הרקטה באשכול הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully