וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה

31.5.2018 / 0:30

אחרי שקייב אמרה כי אנדריי בבצ'נקו, מתנגד של פוטין, נורה למוות בדירתו היא חשפה כי עשתה זאת כדי לסכל ניסיון של רוסיה להתנקש בו. בבצ'נקו הופיע במסיבת העיתונאים והתנצל בפני הציבור

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אוקראינה הודתה אתמול (רביעי) כי בדתה את חיסולו של העיתונאי הרוסי ומתנגד הקרמלין אנדריי בבצ'נקו, שנראה במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסו שירותי הביטחון בקייב. הוא התנצל בפני הציבור. קייב אמרה כי היה זה חלק ממבצע מיוחד לחשיפת מזימה רוסית להתנקשות בו.

לטענת שירותי הביון (SBU), הם קיבלו מידע על כך שמוסקבה מתכננת להתנקש בחייו והצליחו למנוע זאת. בבצ'נקו הודה להם על כך, אך התנצל. "אני מצטער אך לא היו שום אופציות פה, "אמר לאשתו, שלפי משטרת אוקראינה הייתה אתמול במצב של הלם. "אני מצטער שהיית צריכה לעבור את זה".

בתגובה, מסר משרד החוץ של רוסיה כי הוא "שמח" שבבצ'נקו חי למרות הכול, אך אמר כי אוקראינה השתמשה בסיפור שלו כתעמולה. מוקדם יותר הכחיש הקרמלין מעורבות בהתנקשות בעיתונאי, כשעוד לא היה ידוע שהוא בכלל לא נפגע.

מבצע ההונאה של אוקראינה גרר גינויים מאירופה ומארצות הברית וכן מצד גופים עיתונאיים בינלאומיים.

לקריאה נוספת
עוד עיתונאי רוסי חוסל: מבקר של פוטין נורה למוות בדירתו בקייב

אנדריי בבצ'נקו (באמצע), עיתונאי רוסי שנטען כי חוסל בקייב, במסיבת עיתונאים עם ראשי שירותי הביטחון של אוקראינה, 30 במאי 2018. רויטרס
הותירו את כולם מבולבלים. בבצ'נקו/רויטרס

שירותי הביטחון של אוקראינה מסרו כי הם קיבלו מידע על מזימה להרוג 30 בני אדם באוקראינה, כולל את בבצ'נקו, אך הם הצליחו לסכל זאת. הם לא פירטו מי היו המטרות הנוספות, אך טענו כי עצרו אזרח מקומי שגויס על ידי רוסיה כד למצוא מישהו שיתנקש בחיי העיתונאי. ה-SBU טענו כי הוא קיבל 40 אלף דולר כדי לארגן את הרצח 30 אלף דולר עבור הרוצח ועשרת אלפים דולר על היותו מתווך.

על אותו מתווך, כך לפי ההודעה, הוטלה המשימה לרכוש כלי נשק, כולל 300 רובי קלצ'ניקוב, מטולי רימונים ומטענים, שאותם היה אמור לאחסן במרכז המדינה. הרשויות חשפו בפני עיתונאים סרטון של אותו חשוד.

בבצ'נקו בן ה-41 שירת בצבא רוסיה במהלך המלחמה הראשונה בצ'צ'ניה בשנות ה-90 ובהמשך הפך לעיתונאי. הוא עבד ככתב צבאי של כמה כלי תקשורת ברוסיה, אך בשנים האחרונות התגברה הביקורת שלו נגד הקרמלין. הוא עזב את רוסיה בפברואר אשתקד, אחרי שסיפר כי קיבל איומים על חייו וחשש שיישלח למאסר. בחודשים האחרונים הוא עבר לקייב, שם הוא עבד כמגיש ברשת הטלוויזיה הטטרית של חצי האי קרים, ATR.

לפני שנתיים, העיתונאי הבלארוסי פבל שרמט, שביקר את ההנהגה במולדתו והיה מקורב למנהיג האופוזיציה הרוסי בוריס נמצוב, שנרצח בעצמו, נהרג בפיצוץ מכונית במרכז קייב. עיתונאים חוקרים ומתנגדי שלטון רוסים נהרגו בנסיבות שונות ומסתוריות מאז עלה פוטין לשלטון בתחילת המילניום, אך בקרמלין מתנערים מאחריות.

(עדכון ראשון: 17:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully