וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עיתונאי רוסי חוסל: מבקר של פוטין נורה למוות בדירתו בקייב

30.5.2018 / 15:31

ארקדי בבצ'נקו לחם בשורות צבא רוסיה בצ'צ'ניה ומאז שימש כתב צבאי בכמה כלי תקשורת. הוא הפך בשנים האחרונות למתנגד של הקרמלין, ונמלט מהמדינה מחשש לחייו. אשתו מצאה אותו ירוי בביתם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת אוקראינה אמרה כי עיתונאי רוסי המתנגד לקרמלין נורה אתמול למוות בדירתו בקייב. אשתו של ארקדי בבצ'נקו מצאו אותו מדמם בדירה והזעיקה את שירותי ההצלה, אך לפי המשטרה מותו נקבע בדרך לבית החולים. מוסקבה דחתה היום (רביעי) את הטענות שהיא אחראית לכך.

בבצ'נקו בן ה-41 שירת בצבא רוסיה במהלך המלחמה הראשונה בצ'צ'ניה בשנות ה-90 ובהמשך הפך לעיתונאי. הוא עבד ככתב צבאי של כמה כלי תקשורת ברוסיה, אך בשנים האחרונות התגברה הביקורת שלו נגד הקרמלין. הוא עזב את רוסיה בפברואר אשתקד, אחרי שסיפר כי קיבל איומים על חייו וחשש שיישלח למאסר. בחודשים האחרונים הוא עבר לקייב, שם הוא עבד כמגיש ברשת הטלוויזיה הטטרית של חצי האי קרים, ATR.

המשטרה מסרה כי היא חושדת שהמניע לרצח היה עבודתו העיתונאית. בבצ'נקו הביע ביקורת על המעורבות הרוסית באוקראינה ובסוריה, ופוליטיקאים התומכים בקרמלין גינו אותו על כך.

"הגרסה הראשונה והסבירה ביותר היא פעילותו המקצועית", אמר מפקד משטרת קייב, אנדריי קרישצ'נקו, במהלך תדרוך לעיתונאים, כשנשאל מה המניע לרצח. הוא הוסיף כי אשתו של בבצ'נקו במצב של הלם וכי המשטרה לא יכולה לדבר עמה. הרשויות פרסמו קלסתרון של החשוד ברצח של בבצ'נקו, שגילו 40 עד 45, זקנו אפור ולראשו כובע.

עוד בוואלה! NEWS:
אין פתרון לתעלומה: החיפושים אחרי המטוס המלזי הסתיימו בלא כלום
חשד לפיגוע בבלגיה: שלושה בני אדם נהרגו מירי בעיר לייז'
חמינאי ספג ביקורת נדירה מסטודנטית: "מה התשובות שלך להפגנות?"

העיתונאי הרוסי ארקדי בבצ'נקו, נובמבר 2017. רויטרס
התנגד למעורבות רוסיה באוקראינה ובסוריה. בבצ'נקו/רויטרס

לפי אנטון גרשצ'נקו, חבר פרלמנט ועור של שר הפנים, בבצ'נקו יצא מדירתו כדי לקנות לחם ונורה כמה פעמים בגבו עם שובו לדירה, על ידי אדם שהמתין לו במדרגות הכניסה "משטר פוטין מסמן את מי שאינו יכול להישבר או להיכנע לאיומים", כתב בפייסבוק. הוא היה מתנגד עקבי של משטר פוטין וידיד של אוקראינה".

לפני שנתיים, העיתונאי הבלארוסי פבל שרמט, שביקר את ההנהגה במודלתו והיה מקורב למנהיג האופוזיציה הרוסי בוריס נמצוב, שנרצח בעצמו, נהרג בפיצוץ מכונית במרכז קייב.

הקרמלין דחה את הטענות על כך שרוסיה אחראית להתנקשות ואמר כי מדובר בקמפיין הכפשה אנטי-רוסיה. עוד אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כי על קייב לערוך חקירה מקיפה על ההתנקשות. לדבריו, ההאשמות הללו הן "שיא הציניות". הוא הביע תקווה שמדינות אחרות יצליחו להפעיל לחץ על אוקראינה כדי שזו "תגן על עיתונאים". רשויות החקירה ברוסיה הודיעו כי הן פתחו בחקירה פלילית בעקבות מותו של בבצ'נקו.

עיתונאים חוקרים רבים ברוסיה נהרגו בנסיבות שונות ומסתוריות מאז עלה פוטין לשלטון בתחילת המילניום, אך בקרמלין מתנערים מאחריות.

(עדכון ראשון: 23:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully