וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פתרון לתעלומה: החיפושים אחרי המטוס המלזי הסתיימו בלא כלום

חברה אמריקנית פרטית סיימה את סריקותיה באוקיינוס ההודי, ולא מצאה סימנים שיסייעו לקבוע מה עלה בגורל בטיסה, שנעלמה עם 239 נוסעים ב-2014. ממשלת מלזיה לא מתכננת לחדש את החיפושים בקרוב, והסיבה לתאונה עדיין לא ברורה

צילום: CNN ורויטרס

החיפושים אחרי שרידי המטוס המלזי הסתיימו היום (שלישי) בתום ארבע שנים, אך אלו לא הצליחו לפתור את התעלומה. החברה האמריקנית " ,"Ocean Infinit'שהשתמשה בכלי שיט מיוחד וסרקה בעזרתו שטח נרחב בדרום האוקיינוס ההודי, הודיעה כי לא מצאה דבר.

בנוסף לכך, ממשלת מלזיה הבהירה כי אין בכוונתה להתחיל בחיפושים חדשים אחרי טיסת MH370 של חברת "מלזיה אירליינס", שנעלמה ב-8 במרץ 2014 כשהייתה בדרכה מקואלה לומפור לבייג'ינג, ועליה 239 נוסעים ואנשי צוות.

החיפושים הרשמיים הסתיימו בשנה שעברה, והסריקות של החברה האמריקנית מומנו מכספים פרטיים. שר התחבורה המלזי, אנת'וני לוק, אמר כי דוח מלא על ההיעלמות המטוס יפורסם בעתיד, אך לא מסר תאריך מדויק לכך.

לקריאה נוספת על המטוס המלזי
שנה אחרי שהופסקו: חודשו החיפושים אחר המטוס המלזי
שנתיים אחרי: החוקרים מעריכים - טייס המטוס המלזי התרסק בכוונה

צוות החיפוש הבינלאומי שהיה אמון על מציאת המטוס המלזי הודיע כי הם עומדים לסיים את החקירה שלהם, ולמסור את ממצאי הדו"ח שלהם לרשויות מלזיה. רויטרס
כלי טיס סורק אחרי שרידי המטוס המלזי באוקיינוס ההודי, מרץ 2014/רויטרס

עד כה נמצאו כמה חלקים בודדים של המטוס, ומציאת שרידים נוספים הייתה יכולה לסייע לחוקרים, שמחזיקים במעט מידע על מה שאירע בשעות האחרונות של הטיסה. המומחים עדיין לא הגיעו למסקנה חד-משמעית אם הטיסה הייתה בשליטת הטייס או שהוא איבד אותה והתרסק אל תוך המים. אחת התיאוריות גורסת כי הטייס ריסק את המטוס בכוונה, אולם חוקרים אוסטרלים דחו זאת ואמרו כי הוא איבד את הכרתו לפני ההתרסקות.

סיבה אפשרית אחרת לתאונה היא תקלה טכנית, אך היעדר הסבר רשמי הוביל לשורת תיאוריות קונספירציה.

אוסטרליה, מלזיה וסין הסכימו כי החיפושים יחודשו באופן רשמי רק אם יתקבלו ראיות אמינות למקום התרסקותו של המטוס. למרות זאת, אנוואר איברהים, שצפוי להיות ראש ממשלת מלזיה הבא, אמר כי לעיתון אוסטרלי כי צריך "לחפור עוד" בנושא. בטווח הארוך, ייתכן שמיזם למיפוי קרקעית האוקיינוס יציע תשובות לפתרון התעלומה.

גרייס ניית'ן הבריטית, שאמה הייתה על הטיסה, אמרה כי היא מתנגדת לסיום מבצע החיפושים. "אנשים עשויים לחשוב, 'למה האנשים האלו עדיין תקועים בזה, עברו ארבעה שנים'. חשוב שאנשים יזכרו שטיסת MH370 היא לא היסטוריה", אמרה לגרדיאן.

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה
  • MH370

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully