וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה, אוקראינה וגרעין: "ממשל טראמפ בוחן פסגה עם פוטין"

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" הבית הלבן החל בהכנות לקראת מפגש שלישי בין הנשיא לעמיתו הרוסי. בכיר בממשל אמר לעיתון כי שגריר ארה"ב במוסקבה מקדם את הפסגה בחודשים האחרונים, במטרה לדון בסוגיות שגרמו למחלוקות בין שתי המדינות

צילום: רויטרס

(פגישתם האחרונה של פוטין וטראמפ בווייטנאם, בנובמבר)

הבית הלבן החל בהכנות לקראת פסגה אפשרית בין דונלד טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך טרם הוחלט היכן ומתי תתקיים - כך דיווח הלילה (שבת) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, המיוחס לבכיר בממשל האמריקני, שגריר ארצות הברית ברוסיה ג'ון האנטסמן הגיע לאחרונה לוושינגטון הבירה כדי לסייע בהכנות לפסגה. לדברי הבכיר, מדובר ב"פרויקט מתמשך של השגריר האנטסמן בחודשים האחרונים בניסיון ליזום פגישה רשמית בין פוטין וטראמפ".

השניים נפגשו בעבר פעמיים מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד. לאחרונה במסגרת ועידה אזורית בווייטנאם בנובמבר וקודם לכן בשולי פסגת G-20 בגרמניה בחודש יולי. אם אכן ייפגשו בשלישית, שני המנהיגים צפויים לדון בשורת נושאים הנוגעים לשתי המדינות, בהן המלחמה בסוריה, הפיקוח על נשק גרעיני וכן המצב באוקראינה - שבעקבות סיפוח חצי האי קרים בידי רוסיה בשנת 2014 תקע טריז ביחסים בין מוסקבה לוושינגטון. גורמים המקורבים לנושא מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מטרתה העיקרית של פסגה כזו בין פוטין לטראמפ תהיה לפתור את המתיחות בין ממשליהם בסוגיות אלו.

לקריאה נוספת:
רוסיה מזהירה: אם ארה"ב תתקוף בסוריה - יהיו השלכות חמורות
הקרמלין: טראמפ הציע לארח את פוטין לפסגה בבית הלבן
בניגוד לעצת יועציו: טראמפ בירך את פוטין על זכייתו בבחירות

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
טראמפ ופוטין בפגישתם בווייטנאם, בנובמבר/AP

בכיר אחר בממשל העיר כי בסביבתו של טראמפ מודעים ל"נראות הפוליטית" של פגישה עם פוטין ברקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. הן במוסקבה והן בבית הלבן מכחישים כי היו ניסיונות מצד רוסיה לפעול להטיית הבחירות ב-2016 לטובתו של טראמפ, חרף דיווחים שהתפרסמו בחודשים האחרונים על אודות פגישות שקיימו אנשי מטהו של הנשיא במהלך מערכת הבחירות עם גורמים שהזדהו בעצמם - או זוהו בהמשך בכלי התקשורת - כמקורבים לקרמלין.

בחודש אפריל אמר אחד מיועציו של פוטין, יורי אושאקוב שכיהן בעבר כשגריר בארצות הברית, כי טראמפ הזמין את הנשיא הרוסי לבית הלבן בשיחה שקיימו בטלפון. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אישרה אז כי השניים שוחחו על אודות פגישה "בעתיד הקרוב" ואילו שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בסוף אותו חודש כי פוטין מוכן לקיים פסגה עם עמיתו האמריקני.

(עדכון ראשון: 9:20)

טנקים של צבא אוקראינה בעיירה במזרח המדינה, פברואר 2017. רויטרס
טנקים של אוקראינה במזרח המדינה, בנובמבר/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully