וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעצת יועציו: טראמפ בירך את פוטין על זכייתו בבחירות

21.3.2018 / 8:05

בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא ארה"ב הונחה מפורשות שלא לאחל לנשיא רוסיה ברכות לרגל ניצחונו, כשהם אף כתבו לו זאת בגדול על כרטיסיות שקיבל לפני השיחה. הם אף קראו לו לגנות את הרעלת המרגל הרוסי, אך גם במקרה זה התעלם מהם טראמפ

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט אתמול (שלישי) להתעלם מהנחיות היועצים לביטחון לאומי בממשלו, ובירך את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחת טלפון, על בחירתו מחדש לתפקיד - כך טוענים גורמים בממשל. בדיווח בוושינגטון פוסט צוין כי הנושא צוין בבירור בחומרי התדריך שהועברו לידיו, כשיועציו כתבו לו באותיות גדולות על כרטיסיות "אל תברך". אולם הוא בחר שלא לנהוג לפי עצתם.

עוד צוין כי טראמפ בחר שלא להישמע ליועציו, בכל הקשור לגינוי הרעלת הסוכן הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה על אדמת בריטניה. זאת אף שגם ממשלת בריטניה וגם הבית הלבן האשימו את רוסיה במעשה. טראפ לא גינה את המעשים כפי שיועציו קראו לו לעשות, זאת למרות שארצות הברית נוקטת באחרונה קו תקיף יותר כלפי רוסיה ובכלל זה הטלת סנקציות.

שיחתו של טראמפ עם פוטין, אותה כינה "טובה מאוד", עוררה ביקורת חריפה בארצות הברית - בעיקר בקרב מתנגדיו הפוליטיים, זאת על רקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אתמול הוא סיפר לעיתונאים כי בשיחתו עם מקבילו הרוסי שוחחו השניים על שורת נושאים, בהם בקרת נשק, סוריה והמתיחות בקוריאה הצפונית. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס ציינה סוגיית המרגל לא נדונה.

"אנחנו בטח ניפגש בעתיד הלא רחוק", אמר טראמפ, אולם האקבי סנדרס טענה בתדרוך כי "שום דבר לא מתוכנן כעת".

עוד בוואלה! NEWS:
"יש פגיעה, אלפא": כך השמיד חיל האוויר את הכור בסוריה ב-2007
לוחם דובדבן נהרג מפליטת כדור בבסיס במרכז הארץ; נפתחה חקירה
משלמים על הרעלת המרגל: הדיפלומטים הרוסים גורשו מבריטניה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משיב לשאלת על צפון קוריאה, במהלך מסע"ת בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב  10 במרץ 2018. רויטרס
התעלם מהנחיות יועציו. טראמפ/רויטרס

הבית הלבן סירב להגיב באשר לחומרים שהוצגו לנשיא כהכנה לפגישה. גורמים המעורים בעניין, אמרו שהן כללו הנחיה שלא לברך את פוטין. עם זאת, בכיר בממשל הדגיש כי היועץ לביטחון לאומי, הרברט מקמסטר, לא אמר זאת לנשיא בשיחת ההכנה שאותה קיים טראמפ מאגף המגורים בבית הלבן.

יושב ראש וועדת השירותים המזויינים של הסנאט, ג'ון מקיין, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2008, צייץ בטוויטר: "נשיא ארצות הברית לא מנהיג את העולם החופשי על ידי כך שהוא מברך דיקטטורים על ניצחונם בבחירות. בכך שהוא עשה זאת, הוא העליב כל אזרח רוסי שנמנעה ממנו הזכות להצביע בבחירות חופשיות והוגנות".

בתחילת השבוע התייחס טראמפ לחקירת המעורבות הרוסית, וטען כי חקירתו של החוקר המיוחד רוברט מולר בעניין לא הייתה צריכה להתחיל ושלא היה שום פשע. הוא האשים את הילרי קלינטון והמפלגה הדמוקרטית בפעילויות מזויפות ו"תפירת תיק" לצורך מעקב אחר מסע הפרסום שלו וכינה זאת כ"ציד מכשפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully