וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים על הרעלת המרגל: הדיפלומטים הרוסים גורשו מבריטניה

23 הדיפלומטים עזבו את הממלכה בעקבות החלטת ממשלת בריטניה. למרות שבמדינה הוחלט להסתפק בגירוש ולא להטיל סנקציות נוספות, מיי הבהירה: "ישנם צעדים נוספים שנשקלים". בתגובה לצעד, משרד החוץ הרוסי הורה אף הוא על גירוש דיפלומטים

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

23 דיפלומטים רוסים עזבו את בריטניה היום (שלישי) ושבו למוסקבה, זאת בהתאם להחלטת ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו בשטח המדינה. כלי רכב דיפלומטיים הסיעו אותם מן השגרירות בלונדון אל נמל התעופה סטנסטד בעיר, שם עלו על מטוס למוסקבה. "היום נפרדנו מעמיתינו בעקבות המהלכים העוינים של ממשלת בריטניה", צייץ שגריר רוסיה במדינה, אלכסנדר יקובנקו. "אנו מלווים אותם ומאחלים להם הצלחה בהמשך הקריירה".

ממשלת בריטניה החליטה להסתפק לעת עתה בגירוש הדיפלומטים ולא להטיל סנקציות נוספות על רוסיה. עם זאת, בישיבת המועצה לביטחון לאומי בבריטניה אמרה ראשת הממשלה מיי כי ישנם צעדים אחרים שנשקלים. "הדרג המדיני וכוחות הביטחון ערוכים בכל עת לבצעם", הצהירה.

הרעלת המרגל | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"
התגובה הרוסית למיי: פוטין מגרש 23 דיפלומטים בריטיים
בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח

דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם עוזבים את בריטניה בעקבות התקפת הריגול 20 במרץ 2018. רויטרס
עזיבת הדיפלומטים הרוסים, היום/רויטרס

בתגובה לגירוש הדיפלומטים, משרד החוץ של רוסיה הודיע בסוף השבוע על גירושם של 23 דיפלומטים בריטיים, שעליהם יהיה לעזוב כבר בשבוע הקרוב. בנוסף לכך, המשרד הודיע על סגירת המועצה הבריטית במדינה, האמונה על קשרי התרבות בין המדינות, ועל ביטול האישור שניתן לבניית קונסוליה כללית בסנט פטרסבורג. עוד נמסר מרוסיה כי היא "שומרת לעצמה את הזכות להמשיך לפעול נגד בריטניה אם יימשכו הצעדים העוינים נגדה".

בקרמלין עדיין מכחישים את מעורבותם בנושא. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לפרשה בשיחת טלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואמר אתמול כי ההאשמות מצד בריטניה על הרעלת המרגל סקריפל ובתו הן חסרות בסיס. שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר מוקדם יותר כי הכחשותיה של רוסיה בדבר מעורבותה בהרעלת סקריפל הן "אבסורדיות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פוטין ללא מתחרים -לאחר שזכה לכהונה רביעית בבחירות, אמר נשיא רוסיה כי אין בכוונתו להישאר בתפקיד עד גיל 100. רויטרס
טען שההאשמות חסרות בסיס. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

ההתקדמות בחקירת המקרה, רק מלבה את המתיחות בין שתי המדינות. אתמול דיווחה רשת ABC כי משטרת בריטניה חושדת שההרעלה התבצעה דרך מערכת מיזוג האוויר במכונית הב.מ.וו של סקריפל. השניים נותרו מאושפזים במצב אנוש, שבועיים אחרי שנחשפו לגז העצבים הצבאי מסוג נוביצ'וק בעיר סולסברי.

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו לרשת ABC כי תצורת החומר הייתה "מאובקת" והוסיפו כי לרשויות בבריטניה יש עתה תמונה ברורה יותר כיצד בוצע ניסיון החיסול. דבריהם מגיעים ברקע הקריאות של היחידה ללוחמה בטרור לכל מי שראה את מכונית הב.מ.וו שלו בצבע בורדו, ב-4 במרץ בשעות הבוקר, להגיע ולדווח על כך.

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
מאושפזים במצב אנוש בשבועיים האחרונים. סקריפל ובתו

בשבוע שעבר דווח בטלגרף כי החשד הוא שגז העצבים הוחדר למזוודתה של הבת כשהייתה עוד במוסקבה, שממנה המריאה לבריטניה יום לפני ניסיון החיסול, דרך בגדיה או דרך חומר קוסמטי. עוד דווח מפי אותם גורמי מודיעין אמריקנים כי לפחות 38 בני אדם נפגעו מהחשיפה לגז הנדיר, שפותח על ידי ברית המועצות, אך ההיקף המלא עדיין נבחן. לפי הגורמים, הרשויות צופות כי עוד קורבנות יזוהו בהמשך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully