וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו כי המשטרה הבריטית סבורה כי גז העצבים הוחדר לב.מ.וו של סקריפל, שעדיין מאושפז עם בתו במצב אנוש. עוד אמרו כי כ-40 איש נפגעו מהחשיפה לחומר, מספרים שאמורים לטפס

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת בריטניה חושדת כי הסוכן הכפול הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה הורעלו דרך מערכת מיזוג האוויר במכונית הב.מ.וו של סקריפל - כך דיווחה היום (שני) רשת ABC. השניים נותרו מאושפזים במצב אנוש, שבועיים אחרי שנחשפו לגז העצבים הצבאי מסוג נוביצ'וק בעיר סולסברי. לונדון מאשימה את מוסקבה באחריות לכך, אך בקרמלין מכחישים זאת נחרצות.

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו לרשת ABC כי תצורת החומר הייתה "מאובקת" והוסיפו כי לרשויות בבריטניה יש עתה תמונה ברורה יותר כיצד בוצע ניסיון החיסול. דבריהם מגיעים ברקע הקריאות של היחידה ללוחמה בטרור לכל מי שראה את מכונית הב.מ.וו שלו בצבע בורדו, בבוקר ה-4 במרץ, להגיע ולדווח על כך.

בשבוע שעבר דווח בטלגרף כי החשד הוא שגז העצבים הוחדר למזוודתה של הבת כשהייתה עוד במוסקבה, שממנה המריאה לבריטניה יום לפני ניסיון החיסול, דרך בגדיה או דרך חומר קוסמטי.

לקריאה נוספת על הפרשה
התגובה הרוסית למיי: פוטין מגרש 23 דיפלומטים בריטיים
בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
מאושפזים במצב אנוש בשבועיים האחרונים. סקריפל ובתו

עוד דווח מפי אותם גורמי מודיעין אמריקניים כי לפחות 38 בני אדם נפגעו מהחשיפה לגז הנדיר, שפותח על ידי ברית המועצות, אך ההיקף המלא עדיין נבחן. לפי הגורמים, הרשויות צופות כי עוד קורבנות יזוהו בהמשך החקירה.

זאת לא הפעם הראשונה שבה כלי תקשורת אמריקניים מדווחים עדכונים על תקריות בבריטניה - במאי אשתקד השעתה משטרת בריטניה באופן זמני את שיתוף הפעולה המודיעיני עם ארצות הברית בעקבות הדלפות על פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר.

בדיווח אחר, שפורסם ב"סאן", נאמר כי יוליה סקריפל בת ה-33 היא בת זוגו של חבר בשירות החשאי של רוסיה וכי היא עבדה בשגרירות ארצות הברית במוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המכונית של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל. רויטרס
המכונית שבה נסעו סקריפל ובתו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully