וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה הרוסית למיי: פוטין מגרש 23 דיפלומטים בריטיים

17.3.2018 / 15:06

משרד החוץ של רוסיה הודיע בנוסף על סגירת הקונסוליה הבריטית במדינה. בנוסף תבוטל התכנית להקמת קונסוליה כללית בסנט פטרסבורג. "שומרים לעצמנו את הזכות להמשיך לנקוט צעדים"

צילום: רויטרס

משרד החוץ של רוסיה הודיע היום (שבת) על גירוש 23 דיפלומטים בריטיים, שעליהם יהיה לעזוב כבר בשבוע הקרוב. ההודעה באה בהמשך לשיחה שאליה זומן הבוקר שגריר בריטניה במוסקבה, לורי בריסטוב.

בנוסף לכך, המשרד הודיע על סגירת המועצה הבריטית במדינה, האמונה על קשרי התרבות בין המדינות, ועל ביטול האישור שניתן לבניית קונסוליה כללית בסנט פטרסבורג. עוד נמסר מרוסיה כי היא "שומרת לעצמה את הזכות להמשיך לפעול נגד בריטניה אם יימשכו הצעדים עוינים נגדה".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה בתגובה כי היא תשקול את צעדיה בימים הקרובים. "לא נסבול איום על חיי אזרחי בריטניה ואחרים על אדמתנו מצד ממשלת רוסיה", אמרה מיי. "אנחנו יכולים לחוש ביטחון הודות לתמיכה שקיבלנו מחברינו ומבעלי בריתנו ברחבי העולם".

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח
מת מחבלות בצוואר: משטרת בריטניה חוקרת רצח מקורב למתנגד פוטין
בלי להזכיר את רוסיה: ישראל בתגובה ראשונה על הרעלת המרגל

נשיא רוסיה ולדימר פוטין נואם במהלך כנס של איגוד פועלי התחבורה הרוסי במוסקבה 5 במרץ 2018. רויטרס
פוטין/רויטרס

ביום רביעי השבוע הכריזה מיי על גירוש 23 דיפלומטים רוסים, שאותם כינתה כ"סוכני מודיעין במסווה". החלטתה של מיי באה בתגובה לסירובה של רוסיה לעמוד באולטימטום שהציבה בנוגע לשיתוף פעולה עם חקירת הרעלתו של הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה בגז עצבים נדיר.

בנוסף בריטניה הודיעה על צעדים נוספים, הכוללים חרם מצד שרים וחברי משפחת המלוכה על משחקי המונדיאל שיתקיימו בקיץ הקרוב; הגברת הבידוק בטיסות פרטיות ובמכסים; הקפאת נכסים של ממשלת רוסיה אם יוכח שהם משמשים לפגיעה בחיי אדם וברכוש של אזרחים או תושבים בריטים; וביטול כל המגעים הבילטרליים בין בריטניה לרוסיה, כולל הזמנת שר החוץ סרגיי לברוב לביקור.

רוסיה הכחישה את הקשר להרעלה ואמרה בתגובה כי הסנקציות הבריטיות הן צעד "עוין ולא מוצדק נגדה". בנוסף היא אמרה כי "האחריות על ההתדרדרות ביחסים בין רוסיה לבריטניה מוטלת על ההנהגה הפוליטית הנוכחית בבריטניה, שבחרה בעימות על פני שיתוף פעולה".

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully