וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מחבלות בצוואר: משטרת בריטניה חוקרת רצח מקורב למתנגד פוטין

16.3.2018 / 19:45

חקירת מותו של ניקולאי גלושקוב, שנמצא מת בדירתו בלונדון, מתמקדת בחשד לרצח בשל קשריו לברזובסקי, גולה רוסי שמת בנסיבות מחשידות בלונדון ב-2013. בשלב זה, המשטרה לא קושרת בין המקרה להרעלת המרגל הרוסי

צילום: רויטרס

משטרת בריטניה הודיעה הערב (שישי) כי היא חוקרת את מותו של ניקולאי גולשקוב - גולה רוסי שנמצא ביום שלישי השבוע מת בביתו - כרצח. גלושקוב, בן 68, היה מוכר כמתנגד בולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקורב לאוליגרך בוריס ברזובסקי, שמת בנסיבות מחשידות אף הוא בלונדון ב-2013.

גלושקוב נמצא בידי קרוביו ללא רוח חיים בביתו. על פי הודעת המשטרה, החקירה העלתה כי הוא נהרג מחבלה בצווארו. בהודעת המשטרה צוין כי חוקרי היחידה ללוחמה בטרור מובילים את החקירה "בשל הקשרים שהיו לגלושקוב בעבר".

האירוע מתקיים ברקע הרעלת הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שנפגעו מגז עצבים נדיר בתחילת החודש. בריטניה מאשימה את רוסיה באחריות לתקיפה, טענות שאותן מוסקבה מכחישה. בשלב זה, לא ידוע על קשר בין המקרים.

מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות ברוסיה על פתיחת חקירה סביב מותו של גלושקוב וסביב הרעלת יוליה סקריפל, אם כי הרעלת הסוכן הכפול לשעבר לא הוזכרה.

עוד בוואלה! NEWS
בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח
בתגובה להרעלת המרגל: בריטניה מגרשת 23 דיפלומטים רוסים
מאות התבקשו להיזהר: שרידי גז עצבים במסעדה שבה אכל המרגל הרוסי

ניקולאי גלושקוב, גולה רוסי שהתגורר בלונדון, בריטניה. פייסבוק, אתר רשמי
המקרה נחקר כרצח עקב קשריו בעבר. גלושקוב/אתר רשמי, פייסבוק

בשנות ה-90, גלושקוב עבד בחברת התעופה הלאומית "אירופלוט" ועבור חברת המכוניות "לוגווואז" של ברזובסקי. ב-1999, כשהאחרון נמלט לבריטניה בשל קרע עם פוטין, גלושקוב הואשם בהלבנת כספים ובהונאה. הוא ריצה חמש שנות מאסר ושוחרר ב-2004. לאחר מכן, הוא עבר להתגורר בבריטניה, שם קיבל מקלט מדיני.

ב-2011, הוא העיד בתביעה של ברזובסקי נגד האוליגרך רומן אברמוביץ', שנחשב למקורב לקרמלין. כעבור שנתיים, ברזובסקי נעלם מהחיים הציבוריים ונמצא תלוי בביתו לצד אשתו. המשטרה קבעה כי זאת התאבדות, אך מקורביו, כולל גלושקוב, פקפקו בגרסה הזו. חוקר מקרי מוות הותיר את התיק פתוח. בשנה שעברה הוא הורשע במשפט שהתקיים בהיעדרו ברוסיה לשמונה שנות מאסר בשל מעילה של 123 מיליון דולר.

מוקדם יותר השבוע הודיעה שרת הפנים של בריטניה, אמבר ראד, כי המשטרה ושירותי הביטחון יבחנו 14 מקרי מוות שאירעו בשנים האחרונים, כאלו שבתחילה לא נחקרו כחשודים על ידי המשטרה אך בכלי התקשורת יוחסו למעורבות רוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully