וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות התבקשו להיזהר: שרידי גז עצבים במסעדה שבה אכל המרגל הרוסי

הרשויות בבריטניה קראו ל-500 איש שהיו במסעדה ובפאב שבהם בילו סרגיי סקריפל ובתו ביום שהו הורעלו לשטוף את חפציהם, אך הדגישו כי הסכנה אינה גבוהה. שרת הפנים: משתמשים במשאבים עצומים כדי למצוא את האחראים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עקבות גז העצבים שפגע במרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובבתו יוליה נמצאו במסעדה ובפאב בעיר סולסברי, שבהם בילו לפני שהתמוטטו - כך מסרו היום (ראשון) הרשויות בבריטניה. לפי רשת BBC, אין כרגע חשד לכך שאחד מהסועדים או המבלים היה קשור להרעלה המסתורית.

הרשויות קראו לכ-500 סועדים ומבלים שהיו בשני המקומות אחרי השעה 13:30 ביום ראשון שעבר לשטוף את חפציהם כאמצעי זהירות, אך הבהירו כי הסכנה נמוכה. עוד נקראו אותם מאות אנשים לשמור חפצים שאינם ניתנים לשטיפה בשקיות פלסטיק כפולות עד להודעה חדשה.

בנוסף לכך, הרשויות הודיעו כי יש לנקות טלפונים סלולריים ומכשירים אלקטרוניים אחרים במגבונים לחים, שאותם יש לשים בשקיות פלסטיק ולהשליך לפח. תכשיטים ומשקפיים צריכים לעבור שטיפה במים חמים ובחומר ניקוי.

לקריאה נוספת בנושא
200 עדים, 240 ראיות: בריטניה משלימה את הפאזל של הרעלת המרגל
חיילים ומומחים כימיים: בריטניה שולחת כוחות לעיר שבה הורעל המרגל הרוסי

שוטר הולך בסמוך למסעדת זיזי בעיר סולסברי, בריטניה, שם סעד המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל עם בתו, 10 במרץ 2018. רויטרס
מכוסה במסך גדול. המסעדה שבה סעדו המרגל ובתו/רויטרס

הסוכן הכפול ובתו נמצאו על ספסל סמוך למרכז הקניות ביום ראשון שעבר, כשהם מעולפים ומפרכסים. הם נותרו במצב קשה ומאושפזים מאז בבית חולים בעיר הקטנה שבמחוז ווליטשייר, והרשויות בבריטניה מנסות לאתר את האחראים לניסיון החיסול. החשד המידי נופל על רוסיה, אך היא מכחישה קשר לכך.

המסעדה והפאב הם שניים מבין חמישה מקומות בעיר שנמצאים בלב המבצע, הכולל 250 שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור. אלו אספו עד כה 200 ראיות ותשאלו יותר מ-240 עדים. בין האתרים הנוספים נמצא הספסל שעליו נמצאו סקריפל ובתו, ביתו של המרגל לשעבר ובית הקברות שבו קבורים אשתו של סקריפל ובנו. חיילים ממשיכים לסייע למשטרה בעיר זה היום השלישי ברציפות, ואתמול הם העבירו במשאית צבאית אמבולנס מתחנה בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
נמצאים בתרדמת. קריספל ובתו יוליה

שרת הפנים אמבר ראד שיבחה את מקצועיות המשטרה, שלדבריה מתקדמת "במהירות". היא אמרה כי הממשלה משתמשת "במשאבים עצומים" כדי לנסות ולזהות את אלו שאחראים לניסיון הרצח. היא הוסיפה: "החקירה מתרכזת בהבטחת ביטחונם של התושבים ובאיסוף כל הראיות כך שנוכל להיות בטוחים מי אחראי למתקפה". לדבריה, בידי המשטרה כמות גדולה של חומרים ממצלמות אבטחה.

פרט למרגל לשעבר ובתו, נפגע באורח אנוש גם השוטר ניק ביילי, שהגיע ראשון לזירה, אך הוא מתקשר עם משפחתו. בהודעה שמסר דרך משפחתו אמר כי הוא לא רואה בעצמו גיבור והוא "רק עשה את עבודתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully