וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 עדים, 240 ראיות: בריטניה משלימה את הפאזל של הרעלת המרגל

שרת הפנים הבריטית אמרה כי המרגל סרגיי סקריפל ובתו עדיין מאושפזים במצב אנוש, לאחר שעל פי החשד הורעלו בגז עצבים בעיר סולסברי. "מוקדם לקבוע מי עומד מאחורי המעשה, ולמשטרה יידרש זמן בפענוח", הוסיפה

צילום: רויטרס

משטרת בריטניה זיהתה כ-200 עדי ראיה ואספה עוד כ-240 ראיות במסגרת חקירת הרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו בגז עצבים - כך מסרה היום (שבת) שרת הפנים של בריטניה, אמבר ראד. "סקריפל ובתו עדיין מחוסרי הכרה ומאושפזים בבית החולים במצב אנוש", אמרה השרה לעיתונאים.

סקריפל, קצין מודיעין לשעבר בן 66 שהסגיר את זהותם של עשרות סוכנים רוסים למודיעין הבריטי, ובתו יוליה בת ה-33, נמצאו מחוסרי הכרה בספסל מחוץ למרכז קניות בעיר סולסברי בשעות אחר הצהריים של יום ראשון.

בבריטניה העריכו כי מי שעמדה מאחורי המעשה היא רוסיה, שניסתה לנקום בסוכן הכפול, למרות שבמוסקבה הכחישו את הדברים. גם ראד הבהירה כי מוקדם מדי להעריך מי עומד מאחורי המעשה וציינה כי למשטרה ולגורמי החקירה יידרש עוד זמן כדי לגלות מי עומד מאחורי המעשה.

לקריאה נוספת:
חיילים ומומחים כימיים: בריטניה שולחת כוחות לעיר שבה הורעל המרגל הרוסי
הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: "מצוד אחרי רשת מתנקשים מיומנים"
משטרת בריטניה: המרגל הרוסי הורעל במכוון בגז עצבים

מזכירת הפנים של בריטניה, אמבר מבקרת במקום בו הסכון הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה הורעלו 9 במרץ 2018. רויטרס
שרת הפנים של בריטניה אמבר ראד, אתמול/רויטרס

ביום שישי שלחה הממשלה כ-180 אנשי צבא ומומחים לטיפול בחומרים כימיים לסולסברי, השלווה בדרך כלל. כלי רכב צבאיים וחיילים בחליפות הגנה ובמסכות אב"כ נצפו בכמה מוקדים בעיר, הקשורים להרעלה המסתורית. גם בבית הקברות בסולסברי שבו נקברו אשתו ובנו של המרגל לשעבר הייתה פעילות רבה

אתמול הודיעה בריטניה כי היא שולחת כמאה אנשי צבא עם מומחים לטיפול בחומרים כימיים לעיר סולסברי, שם הורעלו סקריפל ובתו. בין היתר, הצוותים המיוחדים לקחו דגימות מהקברים של לודמילה, שמתה מסרטן ב-2012, ומשל הבן אלכסנדר, שמת בשנה שעברה בנסיבות מחשידות ברוסיה.

משטרת בריטניה טוענת כי המרגל לשעבר ובתו הותקפו במכוון וכי היא זיהתה את החומר הנדיר שגרם להם לפרכס, אולם היא טרם חשפה זאת בפני הציבור. לונדון הזהירה כי היא תגיב בהתאם אם יוכח כי רוסיה הייתה מעורבת בהרעלתו של סקריפל, במקרה שהזכיר את ההתנקשות בסוכן הביון הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו. האחרון הורעל בחומר רדיואקטיבי נדיר ב-2006 ומת כמה שבועות לאחר מכן.

הקרמלין מכחיש קשר לתקרית והאשים את התקשורת בממלכה ב"היסטריה אנטי-רוסית". מוסקבה אף הציעה סיוע בחקירה, אם תתבקש לכך על ידי לונדון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים בסמוך לקברה של אשתו של המרגל הרוסי סרגיי סקריפל בעיירה סולסברי, בריטניה, 10 במרץ 2018. רויטרס
מחפשים אחרי ראיות. שוטרים בבית הקברות בסולסברי/רויטרס

בסך הכול, 21 בני אדם פונו לבית חולים בעקבות התקרית, אך רק אחד מהם - השוטר ניק ביילי - שהיה הראשון שהגיע לזירה, נותר בטיפול. לפי שרת הפנים, מצבו עדיין קשה, אך עתה הוא מתקשר עם הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully