וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים ומומחים כימיים: בריטניה שולחת כוחות לעיר שבה הורעל המרגל הרוסי

9.3.2018 / 14:02

המשטרה ומשרד ההגנה הודיעו כי כמאה אנשי צבא יפרסו בסולסברי, ויפנו כלי רכב ועצמים אחרים הקשורים לתקרית שבה ניסו לחסל את סרגיי סקריפל ובתו. "מצבם עדיין קשה", אמרה שרת הפנים, המסיירת בעיר

צילום: רויטרס

בריטניה שולחת כמאה אנשי צבא עם מומחים לטיפול בחומרים כימיים לעיר סולסברי, שם הורעלו המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה בגז עצבים נדיר - כך הודיעו היום (שישי) המשטרה ומשרד ההגנה.

הצבא יסלק כלי רכב ועצמים אחרים מהעיר שבדרום אנגליה, שם נמצאו הסוכן הכפול לשעבר, שהעביר סודות לבריטניה, ובתו על ספסל ביום ראשון האחרון, כשהם מחוסרי הכרה. השניים עדיין מורדמים ומאושפזים בטיפול נמרץ בבית חולים בעיר.

בזמן שהיחידה ללוחמה בטרור ממשיכה לחקור את מקורו של גז העצבים הנדיר, שר הפנים אמבר ראד סיירה בעיר היום, כולל באזור הספסל, שעתה מכוסה באוהל משטרתי. "המצב עדיין קשה עבור שני האנשים שהיו מטרת המתקפה המקוממת הזו", אמרה.

המשטרה אמרה כי המרגל ובתו הותקפו במכוון וכי היא זיהתה את החומר הנדיר שגרם להם לפרכס, אולם היא טרם חשפה זאת בפני הציבור.

לקריאה נוספת בנושא
הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: "מצוד אחרי רשת מתנקשים מיומנים"
משטרת בריטניה: המרגל הרוסי הורעל במכוון בגז עצבים

מומחים בוחנים את הזירה שבה הורעל המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל בעיר סולסברי, בריטניה, 8 במרץ 2018. רויטרס
21 איש פונו לבית חולים בעקבות התקרית. שוטרים באזור הספסל שבו אותרו המרגל ובתו/רויטרס

בריטניה הזהירה כי היא תגיב בהתאם אם יוכח כי רוסיה הייתה מעורבת בהרעלתו של סקריפל, במקרה שהזכיר את ההתנקשות בסוכן הביון הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו. האחרון הורעל בחומר רדיואקטיבי נדיר ב-2006 ומת כמה שבועות לאחר מכן.

הקרמלין מכחיש קשר לתקרית והאשים את התקשורת בממלכה ב"היסטריה אנטי-רוסית". מוסקבה אף הציע סיוע בחקירה, אם תתבקש לכך על ידי לונדון.

בסך הכול, 21 בני אדם פונו לבית חולים בעקבות התקרית, אך רק אחד מהם - השוטר ניק ביילי - שהיה הראשון שהגיע לזירה, נותר בטיפול. לפי שרת הפנים, מצבו עדיין קשה, אך עתה הוא מתקשר עם הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully