וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח

במוסקבה הבטיחו להגיב "בקרוב מאוד" על הסנקציות שהטילה לונדון בעקבות תקיפת המרגל ובתו בגז עצבים בסולסברי ועל גירוש 23 דיפלומטים רוסים מהממלכה. בינתיים הוסיפו שרי החוץ של שתי המדינות להחליף מהלומות מילוליות

צילום: רויטרס

המתיחות בין בריטניה לרוסיה סביב הרעלתו של המרגל סרגיי סקריפל בשבוע שעבר מסרבת לדעוך וממשיכה להניב חילופי האשמות נוספים בין לונדון ומוסקבה. שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר היום (שישי) כי "סביר ביותר להניח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצמו החליט להשתמש בגז העצבים הצבאי נגד המרגל הרוסי ובתו". סקריפל ובתו יוליה הורעלו ביום ראשון שעבר במרכז מסחרי בעיר סולסברי ומאושפזים מאז במצב קשה בבית חולים מקומי.

"אין לנו כלום נגד הרוסים, אין אצלנו 'רוסופוביה' כתוצאה ממה שקרה", הוסיף ג'ונסון. "הבעיה שלנו היא עם ולדימיר פוטין, ועם ההחלטה - שהייתה באופן כמעט ודאי שלו באופן אישי - להשתמש בגז עצבים על אדמת בריטניה וברחובות אירופה בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה".

לקריאה נוספת:
דיווח בבריטניה: גז העצבים הושתל בחפצי בת המרגל כשהייתה במוסקבה
דיון חירום באו"ם על הרעלת המרגל: "לפעול נגד הפשע של רוסיה"
בתגובה להרעלת המרגל: בריטניה מגרשת 23 דיפלומטים רוסים

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון במהלך ביקור באוקסברידג'. 16 במרץ 2018. רויטרס
הפנה אצבע מאשימה לפוטין. ג'ונסון/רויטרס

רוסיה ממשיכה להכחיש את ההאשמות נגדה, והבטיחה כי תגיב בחזרה להחלטת בריטניה לגרש 23 דיפלומטים רוסים מלונדון כתגובה למתקפה הכימית. שר החוץ סרגיי לברוב האשים אתמול את בריטניה בהתנהגות "גסת רוח", וקישר זאת לקשיים של הממלכה בהליך הפרישה מהאיחוד האירופי, שנתקל בקשיים. לדבריו, תגובת הקרמלין תגיע "בקרוב מאוד", אך אמר כי היא תוצג קודם כל בפני לונדון.

דובר הקרמלין הגיב להאשמותיו של ג'ונסון כי פוטין מעורב באופן ישיר בהרעלתו של סקריפל ואמר כי הדברים הם "שבירתם המזעזעת והבלתי נסלחת של כללי הדיפלומטיה". שר ההגנה של בריטניה גאווין ויליאמסון אמר מוקדם יותר כי על רוסיה "להסתלק ולסתום את פיה". בתגובה לדבריו הצהיר לברוב כי וויליאמסון כנראה "חסר השכלה ורוצה להותיר חותם בהיסטוריה בעזרת אמירות מסוג זה".

עוד באותו נושא

מנהיגי המערב בהצהרה משותפת: רוסיה אחראית להרעלת המרגל

לכתבה המלאה
חיילים עם מסיכות הגנה מפנים כלי רכב ממגרש חניה בעיר סולסברי, בריטניה, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל, 11 במרץ 2018. רויטרס
צוותי החקירה בזירת הרעלתם של סקריפל ובתו, השבוע/רויטרס

בתוך כך, הודיעה הערב המשטרה בבריטניה כי היא חוקרת את מותו של ניקולאי גולשקוב - גולה רוסי שנמצא ביום שלישי השבוע מת בביתו - כרצח. גלושקוב, בן 68, היה מוכר כמתנגד בולט של פוטין ומקורב לאוליגרך בוריס ברזובסקי שמת בנסיבות מחשידות אף הוא בלונדון ב-2013.

גלושקוב נמצא בידי קרוביו ללא רוח חיים בביתו. על פי הודעת המשטרה החקירה העלתה כי הוא נהרג מחבלה בצווארו. בהודעת המשטרה צוין כי חוקרי היחידה ללוחמה בטרור מובילים את החקירה "בשל הקשרים שהיו לגלושקוב בעבר".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully