וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: גז העצבים הושתל בחפצי בת המרגל כשהייתה במוסקבה

גורמי ביטחון בממלכה סבורים כי שירותי הביון של רוסיה החדירו את הרעל הקטלני בין בגדיה של הבת או במתנה שהביאה לאביה. לברוב אמר כי יגורשו דיפלומטים בריטים ותקף את שר ההגנה הבריטי: "הוא אולי חסר השכלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה נפגעו מגז עצבים שהושתל במזוודתה של הבת כשהייתה במוסקבה - כך דווח הלילה (שישי) ב"טלגרף". על פי הדיווח, שבו מצוטטים גורמי מודיעין בריטיים בכירים, הגז הרעיל הושתל בין בגדיה של בתו בת ה-33 של סקריפל, במוצר קוסמטי, או במתנה שהביאה לאביה ונפתחה בביתם בעיר סולסברי.

לפי היחידה ללוחמה בטרור, יוליה סקריפל המריאה ללונדון מרוסיה ב-3 במרץ. ולמחרת נמצאה עם אביה על ספסל סמוך למרכז קניות בעי, כשהם מעולפים ומפרכסים. הם נותרו במצב קשה ומאושפזים מאז בבית חולים בעיר הקטנה שבמחוז ווליטשיייר.

בריטניה טוענת כי גז העצבים, שפגע קשות גם בשוטר שהגיע לזירה וגרם לתסמינים קלים בקרב כ-20 אנשים נוספים, היה "נוביצ'וק", שפותח על ידי ברית המועצות, ולכן מקורו היה יכול להיות רק מרוסיה. היא הודיעה כי תגרש 23 דיפלומטים רוסים מלונדון, שלטענתה הם מרגלים שפעלו תחת כסות דיפלומטית מהשגרירות.

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
רוסיה היא החשודה המיידית. סקריפל ובתו

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר היום כי ההחלטה להרעיל את המרגל הרוסי סרגיי סקריפל בגז עצבים על אדמת בריטניה הייתה בסבירות גבוהה ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לדבריו, "אין לנו דבר נגד הרוסים, אין לנו רוסופוביה כתוצאה ממה שקרה". הוא הוסיף כי "הבעיה שלנו היא עם הקרמלין שהשתמש בגז עצבים ברחובות אירופה בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה".

רוסיה מכחישה קשר לכך וטוענת כי ההאשמות של בריטניה ובעלות בריתה במערב, שמסרו הודעת גינוי משותפת אתמול, הן חלק מ"היסטריה אנטי-רוסית". שר החוץ סרגיי לברוב הבטיח היום כי מוסקבה תגרש גם היא דיפלומטים בריטים בתגובה, אולם לא פירט מעבר לכך.

במהלך מסיבת עיתונאים באסטנה, בירת קזחסטן, אמר לברוב כי מוסקבה הפסיקה להתייחס לטענותיה של בריטניה ותקף גם את שר ההגנה של בריטניה גווין וויליאמסון. "אולי הוא חסר השכלה", אמר לברוב, אחרי שוויליאמסון אמר כי על רוסיה "לשתוק ולעזוב".

(עדכון ראשון: 14:14)

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בסיור בעיר סולסברי, שם הורעל המרגל הרוסי לשעבר, 15 במרץ 2018. רויטרס
"זה מאיים על כולנו". מיי בזירת האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully