וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום באו"ם על הרעלת המרגל: "לפעול נגד הפשע של רוסיה"

14.3.2018 / 1:38

לדברי שגרירת ארה"ב באו"ם, על רוסיה לשתף פעולה עם חקירת הרעלת המרגל סרגיי סקריפל ובתו. הדברים נאמרו כחלק מדיון חירום שכינסה בריטניה במועצת הביטחון, אחרי ההצהרה שלפיה קיימת סבירות גבוהה שמוסקבה עומדת מאחורי ניסיון החיסול. רוסיה: "ספקו הוכחה ממשית"

צילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה אתמול (רביעי) בדיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם כי ארצות הברית מאמינה שרוסיה אחראית להרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה באמצעות גז עצבים צבאי.

היילי אמרה כי על מועצת הביטחון של האו"ם לפעול נגד ה"פשע" של רוסיה, והוסיפה כי על מוסקבה לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה שמנהלת בריטניה בנושא.

שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, דרש בתגובה "שתסופק הוכחה ממשית לכך שלרוסיה יש לכאורה קשר" לתקרית. הוא אף טען כי ייתכן שבריטניה אחראית להרעלה בעצמה, במטרה "להכפיש" את רוסיה".

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה להרעלת המרגל: בריטניה מגרשת 23 דיפלומטים רוסים
בצל הרעלת המרגל: גולה רוסי ומתנגד של פוטין נמצא מת בלונדון
גורם לחנק וקשה לזיהוי: גז העצבים הסודי הסובייטי שהכה בבריטניה

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בדיון של מועצת הביטחון על הכרת ארה"ב בירושלים, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
"מאמינים שרוסיה אחראית להרעלת המרגל". היילי/רויטרס

בריטניה כינסה את דיון החירום של ראשת הממשלה תרזה מיי, שהצהירה כי "אין אלטרנטיבה פרט למסקנה שרוסיה אשמה בניסיון הרצח של סקריפל ושל בתו". היא אמרה כי זה "טראגי" שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "בחר לפעול בדרך הזו", וטענה כי רשת הריגול הרוסית בבריטניה ספגה מכה קשה.

ארצות הברית, האיחוד האירופי ונאט"ו הודיעו עוד קודם לכן על תמיכתם בראשת ממשלת בריטניה. שלשום שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מיי. לפי הבית הלבן, השניים שוחחו על "השלכות על מי שמשתמש בכלי הנשק המחרידים הללו בהפרה בוטה של הנורמות הבינלאומיות".

טראמפ הצהיר כי "נשמע שרוסיה מעורבת בתקיפה על פי ההוכחות שבידיהם. ככל שנקבל את העובדות מוקדם יותר ונסכים עליהם, אנחנו נגנה את רוסיה או מי שהיה אחראי על התקיפות".

שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה-דריאן, הודיע כי בשעות הקרובות ארצו תיצור קשר עם "הדרגים הגבוהים ברשויות בריטניה", על מנת לתאם תגובה רשמית לניסיון החיסול. "יש לנו אמון מלא בחקירת שותפינו הבריטיים", הוסיף לה-דריאן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
הורעלו באמצעות גז עצבים צבאי. סרגיי ויוליה סקריפל

מוקדם יותר היום הכריזה מיי על גירוש 23 דיפלומטים רוסים בתגובה לסירובה של מוסקבה לעמוד באולטימטום לשיתוף פעולה, צעד שנחשב לגירוש הדיפלומטים הרוסים הגדול ביותר בבריטניה מאז 1971. מיי מסרה הצהרה בפרלמנט שלפיה לאותם נציגים, שאותם כינתה "סוכני מודיעין במסווה", יש שבוע לעזוב.

הצעדים הנוספים כוללים חרם מצד שרים וחברי משפחת המלוכה על משחקי המונדיאל שיתקיימו בקיץ הקרוב; הגברת הבידוק בטיסות פרטיות ובמכסים; הקפאת נכסים של ממשלת רוסיה אם יוכח שהם משמשים לפגיעה בחיי אדם וברכוש של אזרחים או תושבים בריטים; וביטול כל המגעים הבילטרליים בין בריטניה לרוסיה, כולל הזמנת שר החוץ סרגיי לברוב לביקור.

רוסיה מכחישה את הקשר להרעלה ואמרה כי הסנקציות הבריטיות הן צעד "עוין ולא מוצדק" נגדה. שגרירות רוסיה בלונדון מסרה בתגובה לסנקציות: "אנחנו רואים בכך צעד בלתי-מתקבל על הדעת, לא מוצדק וקצר רואי. האחריות על ההידרדרות ביחסים בין רוסיה לבריטניה מוטלת על ההנהגה הפוליטית הנוכחית בבריטניה, שבחרה בעימות על פני שיתוף פעולה".

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully