וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הרעלת המרגל: גולה רוסי ומתנגד של פוטין נמצא מת בלונדון

המשטרה מסרה כי סיבת מותו של ניקולאי גלושקוב בן ה-68 לא ידועה, אך אין עדויות לכך שהמקרה קשור לניסיון הרצח של סרגיי סקריפל. ואולם, היחידה ללוחמה בטרור חוקרת את המקרה בשל קשריו של גלושקוב לבוריס ברזובסקי - גולה רוסי שמת בעצמו בנסיבות מחשידות ב-2013

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

גולה רוסי שהיה מקורב לאחד ממתנגדיו הבולטים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצא מת בביתו בלונדון - כך סיפרו היום (שלישי) חבריו של ניקולאי גלושקוב, שנמצא ללא רוח חיים על ידי בני משפחה וחברים במהלך הלילה. גלושקוב, שהיה מקורבו של האוליגרך בוריס ברזובסקי - שבעצמו מת בנסיבות מחשידות בלונדון לפני כמה שנים - מת בגיל 68.

סיבת המוות עוד לא ידועה, אך מותו אירע ברקע המשבר בין בריטניה לרוסיה סביב הרעלתו של הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ושל בתו יוליה. השניים מאושפזים בהרדמה מאז יום ראשון שעבר, אז נחשפו לגז עצבים צבאי נדיר, שלפי ממשלת בריטניה מיוצר ברוסיה.

המשטרה אמרה כי בשלב זה אין עדויות לקשר בין מקרה המוות בלונדון להרעלה בסולסברי, אך היחידה ללוחמה בטרור אחראית לתיק בשל קשריו של גלושקוב. המשטרה לא נקבה בשמו, אלא רק בכך שהוא בשנות ה-60 לחייו.

לקריאה נוספת בנושא
גורם לחנק וקשה לזיהוי: גז העצבים הסודי הסובייטי שהכה בבריטניה
מיי: סבירות גבוהה שרוסיה אחראית להרעלת המרגל ובתו

ניקולאי גלושקוב, גולה רוסי שהתגורר בלונדון, בריטניה. פייסבוק, אתר רשמי
ריצה עונש מאסר ברוסיה. גלושקוב/אתר רשמי, פייסבוק

בשנות ה-90, גלושקוב עבד בחברת התעופה הלאומית "אירולופט" ועבור חברת המכוניות "לוגווואז" של ברזובסקי. ב-1999, כשהאחרון נמלט לבריטניה בשל קרע עם פוטין, גלושקוב הואשם בהלבנת כספים ובהונאה. הוא ריצה חמש שנות מאסר ושוחרר ב-2004. לאחר מכן, הוא עבר להתגורר בבריטניה, שם קיבל מקלט מדיני.

ב-2011, הוא העיד בתביעה של ברזובסקי נגד האלויגרך רומן אברמוביץ', שנחשב למקורב לקרמלין. כעבור שנתיים, ברזובסקי נעלם מהחיים הציבוריים ונמצא תלוי בביתו לצד אשתו. המשטרה קבעה כי זאת התאבדות, אך מקורביו, כולל גלושקוב, פקפקו בגרסה הזו. חוקר מקרי מוות הותיר את התיק פתוח.

בשנה שעברה הוא הורשע במשפט שהתקיים בהיעדרו ברוסיה לשמונה שנות מאסר בשל מעילה של 123 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully