וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: טראמפ הציע לארח את פוטין לפסגה בבית הלבן

מוסקבה טוענת כי נשיא ארה"ב הזמין את נשיא רוסיה לפגישה בוושינגטון במהלך שיחתם בחודש שעבר, אך המשבר בין המדינות סביב הרעלת המרגל בבריטניה לא מאפשרות את ההכנות. "מקווים שיום אחד זה יקרה"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע לקיים פסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית הלבן - כך הודיע היום (שני) הקרמלין, שהוסיף כי טרם החלו הכנות או נערכו שיחות בנוגע להצעה, שעלתה בשיחה בין השניים בחודש שעבר. בשיחה, שהתקיימה ב-20 במרץ, בירך טראמפ את פוטין על ניצחנו בבחירות - זאת, לפי דיווחים בארצות הברית, בניגוד לעמדת יועציו.

מאז, גירשה וושינגטון 60 דיפלומטים רוסים וסגרה את הקונסוליה בסיאטל, בשל הטענות לכך שמוסקבה הייתה מעורבת בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, החיים בבריטניה. רוסיה גמלה לארצות הברית בצעדים דומים, כשגירשה 60 דיפלומטים וסגרה את הקונסוליה האמריקנית בסנט פטרסבורג.

"בשל האירועים הללו, קשה לדון באפשרות לקיומה של פסגה", אמר יורי אושקוב, אחד מיועצי הקרמלין, במהלך מסיבת עיתונאים. "אנחנו רוצים להאמין שהדיונים הללו יתחילו מתישהו", אמר. "אנחנו רוצים לקוות שיום אחד, בזמן כזה או אחר נוכל להגיע לתחילתו של דיאלוג רציני ובונה".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי הבית הלבן הוא אחד מכמה מקומות פוטנציאליים שנידונו בשיחה של טראמפ עם פוטין. בדומה להודעת הקרמלין, גם הבית הלבן נמסר כי לא החלו הכנות למפגש שכזה.

לקריאה נוספת בנושא
המתח מחריף: רוסיה תגרש 60 דיפלומטים אמריקנים ותסגור קונסוליה

(עדכון ראשון: 16:52)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוועידה בווייטנאם. 11 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ ופוטין בווייטנאם, בנובמבר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully