וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח מחריף: רוסיה תגרש 60 דיפלומטים אמריקנים ותסגור קונסוליה

לברוב אמר כי זאת תגובה להנחיית טראמפ לגרש מספר דומה של דיפלומטים רוסים ולסגירת הקונסוליה בסיאטל בתגובה להרעלת המרגל הרוסי לשעבר בבריטניה. ארה"ב: התגובה אינה מוצדקת ,שומרים את הזכות להגיב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודיע הערב (חמישי) כי ארצו תגרש 60 דיפלומטים אמריקנים ועוד עשרות דיפלומטים זרים אחרים שהצטרפו למהלך של ארצות הברית ושל בריטניה בעקבות הרעלת המרגל ההרוסי לשעבר סרגיי סקריפל על אדמת בריטניה.

בתחילת השבוע הורה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על גירוש מספר זהה של דיפלומטים רוסים ועל סגירת הקונסוליה האמריקנית בסיאטל. לברוב אמר כי בתגובה תיסגר הקונסוליה האמריקנית בסנט פטרסבורג. וושינגטון אמרה כי הצעד איננו מקובל וכי היא שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולות נוספות נגד מוסקבה.

ההודעה מגיעה ברקע המשבר סביב השימוש בגז עצבים נגד סקריפל ובתו יוליה בעיירה סולסברי שבדרום אנגליה בתחילת החודש. הם נמצאו חסרי הכרה על ספסל מחוץ למרכז מסחרי ואושפזו מאז במצב אנוש בבית החולים. היום נמסר כי מצבה של יוליה משתפר.

פרשת המרגל הרוסי | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בעקבות הרעלת המרגל בבריטניה: טראמפ מגרש 60 דיפלומטים רוסים
דיווח: "חברתו לשעבר של המרגל הרוסי המורעל מסתתרת מחשש לחייה"
"המרגל שהורעל התחרט על מעשיו, ביקש מפוטין לשוב לרוסיה"

נשיא רוסיה פוטין אחרי דיון על השריפה בקניון בסיביר, 27 במרץ 2018. רויטרס
המתיחות גוברת. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

ממשלת בריטניה מטילה את האחריות על רוסיה וקבעה כי נעשה שימוש בגז העצבים הצבאי נוביצ'וק, שפותח על ידי ברית המועצות. מוסקבה דוחה את ההאשמות הללו, אך ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות נוספות קיבלו את ההנחה הזו. הן הורו על גירוש דיפלומטים רוסים ועל השבת שגרירים בעקבות השימוש הראשון בנשק כימי על אדמת אירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה. היה זה גירוש הדיפלומטים הרוסים הגדול ביותר מאז תום המלחמה הקרה.

לברוב פירט כי 58 מבין הדיפלומטים האמריקנים שהוכרזו "אישיות בלתי-רצויה" מוצבים במוסקבה ועוד שניים בעיר יקטרינבורג. הוא הוסיף כי מדינות נוספות שגירשו דיפלומטים רוסים צפויות להיתקל בתשובה דומה של מוסקבה. לדבריו, שגריר ארצות הברית ברוסיה, ג'ון האנטסמן, עודכן בהתפתחויות. הוא האשים את בריטניה בכך שהיא "מאלצת" מדינות נוספות לאמץ "קו אנטי-רוסי" .

הוא שב על הדרישה של רוסיה לקבל גישה ליוליה סקריפל, אזרחית רוסיה, והוסיף כי ארצו מנסה לקיים מפגש עם ראשי הארגון למניעת נשק כימי (OPCW) כדי "להגיע לחקר האמת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הולך על מדשאות הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 25 במרץ 2018. רויטרס
גירש 60 דיפלומטים רוסים. טראמפ/רויטרס

על אף שנראה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמתמודד עם משבר כלכלי חריף ועם מפגן אחדות חריג של אחדות מערב הכולל גם מדינות שנחשבות לידידותיות עבור מוסקבה, פועל באופן סימטרי ולא מסלים את המצב, בארצות הברית אמרו כי התגובה אינה מוצדקת.

דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נוירט, אמרה כי מעשיה של רוסיה מוכיחים כי היא אינה חפצה ביחסים טובים עם מדינות אחרות. "רוסיה החליטה לבודד את עצמה עוד יותר. אנחנו בוחנים את האפשרויות", הזהירה.

(עדכון ראשון 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully