וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרגל שהורעל התחרט על מעשיו, ביקש מפוטין לשוב לרוסיה"

חבר ותיק של סרגיי סקריפל, שהורעל באמצעות גז עצבים נדיר עם בתו יוליה בבריטניה סיפר ל-BBC כי הוא לא ראה את עצמו כבוגד מפני ש"השבועה שנשבע הייתה למולדתו ברית המועצות ולא לרוסיה". עוד הוסיף כי סקריפל ביקש לחזור לרוסיה, אך הקרמלין הכחיש שהתקבלה בקשה כזו

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

המרגל הרוסי סרגיי סקריפל שלח בעבר מכתב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבקשה לחזור למולדתו - כך סיפר היום (שבת) חברו ולדימיר טימושקוב ל-BBC. לדברי חברו הוותיק, סקריפל ביקש לחזור לרוסיה כדי שיוכל לראות את אמו, אחיו וקרוביו. הקרמלין הכחיש שהוא קיבל מכתב מסוג זה.

סקריפל נשלח למאסר בשנת 2006, אך כעבור ארבע שנים קיבל חנינה במסגרת עסקת חילופי-מרגלים שבמסגרתה עבר לבריטניה. הוא וביתו יוליה עדיין מאושפזים בבית החולים במצב קריטי לאחר שהורעלו בגז עצבים נדיר החודש.

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: שני הרוגים בפיצוץ באלכסנדריה; "ניסיון התנקשות בבכיר"
מחאת כלי הנשק: מאות אלפים יצעדו בוושינגטון וברחבי העולם
סוף עצוב: מת השוטר שהוחזק כבן ערובה בפיגוע בצרפת

תיעוד ממצלמות אבטחה בעיר סולסברי, בריטניה, בסמוך למקום שבו אותר המרגל הרוסי המורעל  סרגיי סקריפל, 5 במרץ 2018. אתר רשמי
ביקש לראות את משפחתו. סקריפל ובתו/אתר רשמי

טימושקוב סיפר ל-BBC כי הוא יצר קשר עם סקריפל באמצעות בתו יוליה אחרי הרשעתו, ובנוסף דיבר איתו בטלפון בשנת 2012 במשך כחצי שעה. לדבריו, סקריפל היה "מנודה" אחרי הרשעתו וחבריו הוותיקים הרגישו שהוא בגד בארצו. המרגל לשעבר התחרט על כך ששימש כסוכן כפול מאחר שחייו, כך סיפר, "נהרסו לגמרי". עוד הוסיף חברו כי סקריפל לא ראה את עצמו כבוגד מפני ש"השבועה שהוא נשבעה הייתה למולדת הסוציאליסטית, ברית המועצות, ולא רוסיה".

הרעלתו של סקריפל עוררה זעם בבריטניה, שהטילה סנקציות על רוסיה וזכתה בתמיכתן של מדינות רבות בעקבות כך, ובהן מדינות האיחוד האירופי. היום מסר הקרמלין כי מוסקבה מוסקבה אינה מרגישה בנוח לנוכח עמדת מדינות אירופה לגבי הרעלת סקריפל ובתו. "זהו מצב מאוד לא נוח עבורנו לקבל תגובה לא צפויה ותוקפנית מעמיתינו. אבל זו המציאות ועלינו להתמודד איתה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. לדבריו, רוסיה לא "תאבד את המומנטום" בהעברת עמדתה לגבי המקרה למדינות האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully