וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולכים לעשות שינוי": מאות אלפים הפגינו בארה"ב למען הגבלת כלי הנשק

25.3.2018 / 6:12

בוושינגטון הבירה ובמאות מוקדים נוספים במדינה קראו ההמונים לפעול בזמינות כלי הנשק, ברקע הטבח בתיכון בפלורידה. "משקף את הייאוש של הדור הצעיר", אמרה מארגנת ה"צעדה למען חיינו", שניצלה מהירי. הפגנות סולידריות נרשמו גם בערים גדולות בעולם

צילום: רויטרס

מאות אלפים הפגינו אתמול (שבת) בוושינגטון ובמאות מקודים נוספים בארצות הברית בדרישה להחמיר את חוקי הנשק בעקבות הטבח בבית הספר התיכון "מרג'ורי סטונמן" בפארקלנד, פלורידה. העצרת, שבה השתתפו אמנים מפורסמים ובהם מיילי סיירוס, אריאנה גרנדה וג'ניפר האדסון, התקיימה במסגרת אירועי "צעדה למען חיינו" העולמיים.

בוושינגטון נשאו המפגינים שלטים שבהם כתוב "אם הם בוחרים רובים על פני ילדים - הצביעו נגדם". עם מארגני העצרת בבירה נמנו תלמידי התיכון ששרדו את הטבח שבו נרצחו 17 תלמידים ואנשי סגל, והפכו לדמויות בולטות בסערה שפרצה בשיח הציבורי האמריקני סביב המחלוקת על הגבלת נשק.

דוברת העצרת מסרה כי זה משקף את "הייאוש בקרב הדור הצעיר", ובפרט בקרב התלמידים שחברי כיתתם נהרגו ונאלצו לקחת על כתפיהם את הטיפול במשבר שהמבוגרים נכשלו בהתמודדות איתו במשך עשרות שנים.

הפגנות דומות נערכו בעוד מוקדים רבים בעולם, בהם לונדון, סאו פאולו, סידני, טוקיו ומומביי.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא בטוחים בבתי הספר": מחאת תלמידים בארה"ב בשל הטבח בפלורידה
אחרי הטבח: מושל פלורידה חתם על הגבלות למכירת נשק
"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

מפגינים בניו יורק במחאת הנשק - 24 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
מפגינים בניו יורק, היום/רויטרס, רויטרס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

אליסון, תושבת וושינגטון שהגיעה להפגנה אמרה לוואלה! NEWS כי היא אופטימית מהסיכוי שהמצב בנוגע לחוקי הנשק ישתנה: "אני חושבת שדברים משתנים ושהם ימשיכו להשתנות. יש סדק באמונה של אנשים שהזכות להחזיק נשק חשובה יותר מדברים אחרים. אני מאמינה שהאמונה הזו נסדקה. אני מרגישה שלנשיא שלנו כן אכפת ממה שאנשים חושבים עליו, ואם המומנטום יהיה בצד שלנו, זה ישפיע".

מייק לאר, תושב פנסילבניה שהגיע להפגנה יחד עם אשתו, סיפר: "אני כאן כי הגיע הזמן לומר 'מספיק'. אי אפשר לסבול זאת יותר. היינו יותר מדי פעמים במחאות נגד נשק, וזה לא משתפר. אני חושב שזה כן משתנה, אבל לובי הנשק, ה-NRA, הוא חזק מאוד. הבחירות בנובמבר יגידו הרבה לגבי עד כמה זה השפיע. חייתי זמן רב מדי מכדי להיות אופטימי מדי, אבל יש בי תקווה".

גרייס, תושבת ניו ג'רזי, סיפרה כי קמה בבוקר עם כל משפחתה ונהגה את הדרך הארוכה לוושינגטון. "אני כאן כי הסיטואציה של הנשק באמריקה פשוט מגוחכת. כל מדינה מערבית אחרת בעולם פתרה את זה". לדבריה, "אבא שלי מאוסטרליה, בשנת 1996 היה שם ירי המוני והממשלה אסרה על מכירה של נשק חצי אוטומטי. אני כאן כדי למחות, כי זה מגעיל. לראות מצב שבו ילדים הולכים לבית הספר והם חוששים מכך שיירו בהם. אני חושב שהשינוי הוא אפשרי. זה כן נתון למחלוקת בגלל התרבות שלנו בנוגע לנשק, אבל אני חושבת שזה אפשרי".

מפגינים במחאת הנשק בברזיל, 24 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
מפגינים גם בברזיל/רויטרס, רויטרס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
"האמונה בנשק נסדקה". אליסון מפגינה בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

סקר חדש של "Ipsos" ל-"USA Today" מצא כי אלימות בנשק היא אחת מהבעיות שהכי מטרידות צעירים בארצות הברית, במיוחד בקרב בני נוער עד גיל 18. "זה הולך להיות מהפכני מאוד", אמרה שריל אקוורולי בת ה-16, תלמידת התיכון בפלורידה. "אנחנו הולכים לשנות את החוקים שם, ואני רוצה להיות חלק מהשינוי הזה".

לדברי ג'ון ווייט, אביה של אחת מהתלמידות ששרדו את הטבח: "אין לי הרבה אמון בדור שלי. אני מאמין בבני דור המילניום. הם הולכים לעשות את השינוי".

לטענת מארגני העצרת, הם תומכים בזכות הבסיסית להחזיק בנשק, אך דורשים מהקונגרס לאסור על מכירת נשקים צבאיים ומחסניות תחמושת בעלות קיבולת גבוהה, שבהם נעשה לעיתים קרובות שימוש באירועי ירי המוניים. דרישה נוספת היא שיפור בדיקות הרקע הנדרשות לרכישת נשק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהשמיע התבטאויות שונות בעד ונגד הגבלת נשק מאז הטבח, ושאיגוד הרובאים הלאומי (NRA) תרם יותר מ-30 מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלו, לא היה בוושינגטון בזמן העצרת, אלא באחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה.

(עדכון ראשון 13:18)

מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. רויטרס
וושינגטון, היום/רויטרס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. רויטרס
הפגנה בוושינגטון/רויטרס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בוושינגטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
וושינגטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס
מפגינים במחאת הנשק, וושינגטון, ארה"ב, 24 במרץ 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
וושינגטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully