וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בטוחים בבתי הספר": מחאת תלמידים בארה"ב בשל הטבח בפלורידה

הלימודים נעצרו למשך 17 דקות במוסדות חינוך ברחבי המדינה, לזכרם של קורבנות תקרית הירי בתיכון, בהשתתפות תלמידים, מורים ואנשי הוראה. אלו דורשים מהקונגרס לפעול נגד האלימות המשתוללת. "להורים יש זכות לראות את ילדיהם חוזרים בחיים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תלמידים, מורים ואנשי הוראה ברחבי ארצות הברית עצרו היום (רביעי) את הלימודים לזכר 17 הקורבנות בטבח שאירע בדיוק לפני חודש בתיכון בפלורידה. הם יצאו במחאה מהכיתות בשעה 10:00 והם דורשים מהקונגרס לפעול לעצירת תקריות הירי הקטלניות במוסדות החינוך במדינה ובמקומות אחרים.

הבית הלבן הציג השבוע את התכנית שלו למאבק בתקריות הירי בבתי הספר, אך זו לא כללה את הקריאות של הנשיא דונלד טראמפ לאחר הירי בפארקלנד להעלות את גיל מכירת הרובים החצי-אוטומטיים מ-18 ל-21. במקום זאת, היא תומכת בהצעתו השנויה במחלוקת לאמן בירי מורים ועובדי מוסדות חינוך.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הטבח: מושל פלורידה חתם על הגבלות למכירת נשק
בעקבות הטבח בפלורידה: רשת ספורט ענקית תפסיק למכור רובי תקיפה

תלמידים בשביתת מחאה בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס, פלורידה, ארה"ב, המחאה על הטבח בתיכון, 14 במרץ 2018. רויטרס
זוכרים את חבריהם ללימודים. מחאה בתיכון שבו אירע הטבח בפלורידה/רויטרס

מארגני השביתה היו אלו שארגנו את צעדת הנשים נגד טראמפ בינואר 2017 והם קראו ל"סטודנטים, למורים, למנהלי בתי ספר, להורים ולתומכים" להשתתף בה. באתר האינטרנט שלהם, הם האשימו את הקונגרס ב"חוסר מעשר מלבד ציוצים על מחשבות ועם תפילות בתגובה למגפת תקריות הירי" בבתי ספר ובשכונות.

"להורים יש זכות לשלוח את ילדיהם לבית הספר בבקרים ולראות אותם בחיים בבית בסוף היום", אמרו. "אנחנו לא בטוחים בבתי ספר. אנחנו לא בטוחים בערים ובעיירות. על הקונגרס לקחת צעדים בעלי משמעות כדי לשמור עלינו בטוחים, ולהעביר חקיקה פדרלית בנוגע למשבר".

עוד באותו נושא

"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

לכתבה המלאה
תלמידים בתיכון קולומביין, קולורדו, ארה"ב, מגיעים ללימודים לפני השתתפותם במחאה על הטבח בפלורידה, 14 במרץ 2018. רויטרס
חלק מבתי הספר איימו בהשעיה. תלמידים בתיכון קולומביין, קולורדו/רויטרס

לא כל מוסדות החינוך תמכו במחאה. בטקסס, אחד מבתי הספר איים בשלושה ימי השעיה לתלמידים שיעזבו את השיעור באמצע היום. "נשמור על משמעת לא משנה אם מדובר בתלמיד, ב-50 תלמידים או ב-500 תלמידים", אמר מנהל בית הספר בנידוויל, קרטיס רוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully