וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח: מושל פלורידה חתם על הגבלות למכירת נשק

המושל הרפובליקני אישר חוק להעלאת הגיל למכירת נשק וקביעת תקופת המתנה לבדיקת רקע כשהוא מוקף בתלמידים שורדי הטבח, שהובילו את המחאה הציבורית. איגוד הרובאים הלאומי הגיש בתגובה תביעה פדרלית בבקשה לבטל את החוק בטענה שהוא עומד בניגוד לחוקה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כחודש אחרי הטבח בבית הספר התיכון מרג'ורי סטונמן בפארקלנד, שבו נרצחו 17 תלמידים ואנשי סגל, מושל פלורידה ריק סקוט חתם אמש (שישי) על חוק להגבלת רכישת ואחזקת נשק במדינה. החוק החדש, שנקרא על שמו של בית הספר שבו התבצע הטבח, מעלה את רף הגיל שבו מותר לרכוש נשק ל-21 וקובע תקופת המתנה של שלושה ימים לצורך בדיקת רקע. בנוסף החוק מאפשר מתן נשק לחלק מאנשי הסגל בבתי הספר.

"על היום הזה לשמש דוגמה למדינה כולה לכך שהממשלה יכולה, וחייבת, לנוע מהר", אמר סקוט, חבר המפלגה הרפובליקנית, לפני החתימה על החוק, כשהוא מוקף בשורדי הטבח ובמשפחותיהם. לדבריו, החוק החדש מהווה פשרה שמאזנת בין טיעוני התומכים בזכות לאחזקת נשק לבין הטיעונים בעד הגבלתה.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הטבח בפלורידה: רשת ספורט ענקית תפסיק למכור רובי תקיפה
הטבח בפלורידה: היורה השתמש במחסניות עם חריטות צלבי קרס
טראמפ ביקר התנהלות הרשויות בטבח בפלורידה: הייתי מונע אותו בעצמי

מושל פלורידה ריק סקוט בקפיטול ב-20 בפברואר 2018. רויטרס
"שמח שחימוש אנשי הסגל אינו מחייב". מושל פלורידה, ריק סקוט/רויטרס

הטבח עורר הדים והביא להתעוררותה של מחאה ציבורית בדרישה להחמיר את התנאים לרכישת נשק. מחאה זו, שאותה הובילו בין היתר התלמידים שניצלו מהאירוע, נתקלה בהתנגדותו של איגוד הרובאים הלאומי (National Rifle Association), הנחשב ללובי עוצמתי בארצות הברית.

בפגישה שקיים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם קבוצת הורים ותלמידים מבית הספר הוא טען כי מתן נשק למורים בין כותלי בית הספר עשוי לפתור את הבעיה: "זה נקרא 'נשיאת נשק מוסתרת', כך שלמורים יהיה נשק מוסתר על גופם, הם יעברו אימונים מיוחדים, וזה (בית הספר) לא יהיה יותר אזור ללא נשק". עם זאת, טראמפ הודיע כי הוא תומך במאמצים לשיפור בדיקות הרקע הפדרליות לפני רכישת כלי נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תלמידי תיכון עומדים לזכר ההרוגים מהתיכון בו אירע ירי בצעדה למען פיקוח נשק, צפון קרולינה, 20 בפברואר 2018. רויטרס
עצרת זיכרון לקורבנות הטבח בפלורידה בצפון קרוליינה/רויטרס

החוק החדש בפלורידה קובע בין היתר תכנית לחימוש אנשי הסגל בבתי הספר ואימונם בשימוש בנשק, על מנת שיוכלו להתגונן מפני אירועים עתידיים. עם זאת, החוק מוציא מן הכלל את המורים, זאת בשל התנגדותם של הדמוקרטים וכן של סקוט עצמו לכך שמורים יישאו נשק. סקוט הוסיף כי הוא "שמח שתכנית זו איננה מחייבת, מה שאומר שההחלטה תהיה בידיהם של נציגי הרשויות המקומיות. אם חלק מהמחוזות לא רוצים לעשות זאת - הם יכולים פשוט להגיד 'לא'".

אחרי החתימה על החוק, הגיש איגוד הרובאים הלאומי תביעה פדרלית בבקשה לבטל אותו, זאת בטענה כי הוא עומד בניגוד לתיקון השני ולתיקון ה-14 בחוקה האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully