וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצעדו לוושינגטון: שורדי הטבח בפלורידה יוצאים למאבק בכלי הנשק

תלמידים שניצלו ממסע הירי בתיכון יפגינו בדרישה להטיל מגבלות על מכירת כלי נשק כדי למנוע טרגדיות נוספות. הם זוכים לתמיכת מאות אלפי דולרים של ידוענים ודורשים שינוי. "להבטיח שאלו שהכרנו לא מתו לשווא"

אלפי תלמידי תיכון וסטודנטים הפגינו מול גבעת הקפיטול נגד הזכות לשאת נשק/צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שורדי הטבח בתיכון בפלורידה יפגינו היום (רביעי) בדרישה להטיל מגבלות על מכירת כלי הנשק. זאת ההפגנה הראשונה של תנועת המחאה החדשה, שאותה מנהיגים צעירים ברחבי ארצות הברית.

אתמול הגיעו לטלהסי, בירת פלורידה, כמאה תלמידים, שעות לפני שבית הנבחרים של פלורידה דחה איסור על מכירת רובי סער כמו זה ששימש את ניקולס קרוז, הצעיר בן ה-19 שרצח 17 איש בתיכון בעיירה פארקלנד בשבוע שעבר. הם אמורים להפגין מחוץ למבנה ולהיפגש עם מחוקקים.

"הגענו לברית המדינה שלנו כדי להבטיח שאף אחד מאלו שגדל עמנו - שאותם הכרנו בכל חיינו - לא מת לשווא", אמרה ג'וליה סלומון, אחת התלמידות, שהגיעה לטלהסי באוטובוס.

לקריאה נוספת על הטבח בפלורידה
אחרי הטבח בפלורידה: טראמפ תומך בשיפור בדיקות הרקע לרכישת נשק

בוגרת התיכון בפלורידה שבו אירע מסע ירי נפגשת עם מחוקק בבית הנבחרים של פלורידה בטלהסי, 20 בפברואר 2018. רויטרס
תלמידת תיכון נפגשת עם מחוקק מבית הנבחרים של פלורידה, אתמול/רויטרס

תנועת המחאה החדשה, "לעולם לא עוד", נולדה אחרי הטבח בתיכון, אירוע הירי במוסד חינוך השני בקטלניותו בתולדות ארצות הברית. ביום שבת, כמה תלמידים הפגינו בעיר פורט לודרדייל, כשהתלמידה אמה גונזלס תקפה את הנשיא דונלד טראמפ ופוליטיקאים אחרים על כך שהסכימו לקבל תרומות מאיגוד הרובאים הלאומי (NRA), אחת מקבוצות הלובי החזקות ביותר בארצות הברית.

אל המאמץ המחודש להטלת הגבלות על מכירת כלי נשק הצטרפו קבוצת ידוענים, בהם שחקן הקולנוע ג'ורג' קלוני ואשתו אמל קלוני, שתרמו מאות אלפי דולרים לקראת המצעד המתוכנן לוושינגטון ב-24 במרץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תלמידי תיכון עומדים לזכר ההרוגים מהתיכון בו אירע ירי בצעדה למען פיקוח נשק, צפון קרולינה, 20 בפברואר 2018. רויטרס
עצרת זיכרון לקורבנות הטבח בפלורידה בצפון קרוליינה/רויטרס

ברקע הלחץ לשינוי, הורה אתמול הנשיא דונלד טראמפ למשרד המשפטים לפעול לאיסור מכירת התקן המאפשר להפוך כלי נשק לאוטומטיים. ההתקן שימש את סטיבן פאדוק, שהרג 58 איש בטבח בלאס וגאס באוקטובר שעבר, במה שהיה מסע הירי הקטלני בתולדות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully