וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביקר התנהלות הרשויות בטבח בפלורידה: הייתי מונע אותו בעצמי

הנשיא האמריקני אמר בכינוס מושלים בבית הלבן כי היה פועל במו ידיו לעצור את היורה שהרג 17 תלמידים ומורים בבית ספרו: "הייתי רץ לשם גם אם לא הייתי חמוש". טראמפ הוסיף כי נפגש עם ראשי איגוד הרובאים וכי "הם בצד שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר בפני כינוס מושלים מרחבי המדינה כי אם הוא היה נמצא בקרבת התיכון בפלורידה שבו התרחש הטבח בתלמידים ומורים לפני כשבועיים הוא היה מנסה למנוע בעצמו את המתרחש. בכינוס שנערך אתמול (שני) בבית הלבן אמר טראמפ כי "אי אפשר לדעת עד שלא עומדים למבחן, אבל אני באמת מאמין שהייתי רץ לשם גם אם לא הייתי חמוש. אני חושב שמרבית האנשים בחדר הזה היו עושים זאת גם כן".

בשבוע שעבר התפטר סגן השריף במחוז ברווארד לאחר שנחשף כי היה נוכח בקרבת בית הספר מרג'ורי סטונמן דגלאס בעיר פארקלנד, שעה שהתלמיד לשעבר ניקולס קרוז פתח באש במקום והרג 17 תלמידים ומורים - אך לא ניסה למנוע את הטבח, על אף שהיה חמוש. התקרית הפכה למוקד נוסף של הוויכוח על פיקוח על נשק בארצות הברית, כשתלמידי בית הספר - בהם מי ששרדו את הטבח - החלו בגל מחאות כלפי מחוקקים ונבחרי ציבור המקבלים תרומות מאיגוד הרובאים הלאומי (NRA).

בדבריו בפני משתתפי כינוס המושלים העיר טראמפ על התפטרותו של השריף ואמר כי "לא מדובר פה בנושאי מדלית הכבוד. האופן שבו הם הגיבו הוא בכנות, מגעיל". על אף דבריו הנוקבים על פעילות משרד השריף המקומי והתפארותו בכך שהיה מנסה לעצור את היורה טראמפ עצמו לא גויס לצבא בתקופת מלחמת וייטנאם, בתחילה בשל לימודיו ובהמשך בשל דורבן בעקב כף רגלו. טראמפ התייחס בכינוס גם לסוגיית הביקורת כלפי איגוד הרובאים ואמר כי סעד בסוף השבוע עם מנהיגי הארגון. "אל תדאגו לגבי ה-NRA", הוסיף. "הם נמצאים בצד שלנו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכינוס מושלים בבית הלבן, 26 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
סעד עם מנהיגי איגוד הרובאים הלאומי. טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully