וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בפלורידה: מאבטח התיכון עמד בחוץ בזמן הירי ולא התערב

סקוט פיטרסון הגיע למבנה שבו פתח הרוצח בירי והרג 17 בני אדם 90 שניות לאחר שהחל האירוע. שם, הוא עמד למשך ארבע דקות מבלי לעשות דבר - אף שהיה חמוש. השריף המקומי: "הוא היה צריך להרוג אותו". השוטר הושעה, אך כבר הודיע על התפטרותו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השוטר שהיה אמור לאבטח את התיכון בפלורידה שבו נהרגו 17 בני אדם לא התעמת עם היורה ולא נכנס לשטח המתחם בזמן מסע הירי - כך אמר הלילה (שישי) השריף המחוזי. בעקבות חקירה פנימית הוחלט להשעות את השוטר, סקוט פיטרסון, אך זה הקדים והודיע על התפטרותו.

פיטרסון היה איש רשויות אכיפת החוק היחיד ביכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנג בזמן תחילת מסע היר, שאירע ביום רביעי שעבר. לפי שריף המחוז, סקוט יזראל, פעולותיו של השוטר תועדו במצלמות בזמן הטבח, שהיה תקרית הירי בתיכון השנייה בקטלניותה בתולדות ארצות הברית. היורה, ניקולס קרוז בן ה-19, שלמד באותו תיכון בעבר, השתמש ברובה חצי אוטומטי מדגם AR-15. הוא נעצר והואשם ב-17 סעיפי רצח.

"מה שראיתי הוא שוטר שמגיע לצד המערבי של מבנה 12, מתמקם ולא נכנס פנימה", אמר השריף, שהתייחס למבנה במתחם, שבו לפי הרשויות התרכז היורה קרוז. יזראל אמר לכתבים כי הירה נמשך שש דקות, ופיטרסון הגיע למבנה כ-90 שניות לאחר תחילת הירי. לאחר מכן, הוא עמד בחוץ למשך ארבע דקות לפחות.

לקריאה נוספת בנושא
הפתרון של טראמפ לירי בבתי הספר: מורים חמושים בכיתות

ניקולס קרוז, מבצע הטבח בתיכון בפלורידה, מובא לבית המשפט, 15 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
השוטר לא התעמת עמו. הרוצח קרוז בבית המשפט/רויטרס, רויטרס

כשנשאל מה היה על השוטר לעשות, השיב השריף: "להיכנס, לטפל ביורה ולהרוג אותו". עוד הוסיף כי פיטרסון לא הסביר מדוע הוא לא נכנס למבנה. השוטר או נציגיו טרם הגיבו בנושא. לדבריו, שני שוטרים נוספים הוצאו לחופשה זמנית, עם חקירת תפקודם כשקיבלו שיחות טלפון ב-2016 וב-2017 ובהן הוזהרו מפני האפשרות שקרוז מתכנן לבצע טבח במוסד לימודים.

קרוז, שסולק בשל עבירות משמעת שלא פורטו, נמלט מהתיכון כשהצליח להיטמע בקרב תלמידים שפונו ממנו בבטחה. השוטרים שהגיעו למקום סברו שהוא עוד נמצא שם, בשל קריאה שגויה של מצלמות האבטחה, אך מפקד משטרת קורל ספרינגס הסמוכה אמר כי הייתה זאת טעות אנוש וטעות בתקשורת, שלא סיכנה חיים נוספים. הוא נתפס כעבור כשעה, אחרי שעבר בוולמרט ובשתי מסעדות של מזון מהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נפגש עם שורדי הטבח בתיכון בפלורידה, 21 בפברואר 2018. רויטרס
טראמפ במהלך מפגש עם מורים ותלמידים/רויטרס

מסע הירי חידש את הוויכוח הלאומי בין תומכי הזכות להחזקת כלי נשק, המעוגנת בתיקון השני של חוקת ארצות הברית, לבין אלו הקוראים להטיל מגבלות קשוחות יותר על מכירתם. ניצולי הטבח בתיכון מובילים תנועת מחאה ארצית הקוראת להחמיר את מכירתם של כלי נשק כמו אלו ששימשו את קרוז, ואילו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המליץ לחמש מורים כדי שיוכלו לעצור מסעות ירי פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully