וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של טראמפ לירי בבתי הספר: מורים חמושים בכיתות

22.2.2018 / 9:04

הנשיא ערך מפגש עם קבוצת הורים ותלמידים מבית הספר בפלורידה בו התבצע הטבח שגבה את חייהם של 17 בני אדם, במהלכו הציגו לו הצעות ודרישות למניעת הירי הבא, אולם הוא טען כי עדיף לתת למורים לשאת נשק. "המורים יעברו אימונים מיוחדים", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שבוע לאחר הטבח המזעזע בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס בפלורידה, שגבה את חייהם של 17 מורים ותלמידים, ממשיכה המחאה הציבורית בדרישה להחמיר את התנאים לרכישת נשק באמריקה. אלא שלנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הייתה הצעה מפתיעה בנושא. אמש (רביעי) הוא נפגש עם קבוצת הורים ותלמידים מבית הספר, שהעבירו דרישות והצעות לפתרונות לבעיה כפי שהועלו בעיר פארקלנד בה התרחש הטבח - אולם טראמפ טען כי יש לשקול לחמש מורים כדי שיוכלו להתמודד עם אירועי ירי בבתי ספר.

בין הדרישות שהציגו ההורים והתלמידים במפגש: הרחבת בדיקות הרקע הנערכות למבקשים לרכוש נשק, וכן העלאת הגיל המינימלי לרכישת נשק ל-21. דרישה נוספת שעלתה מצד חלק מהורי ותלמידי בית הספר היא חרם על מכירת רובי סער, אולם ההיתכנות הפוליטית להעביר הצעה ברוח שכזו נראים אפסיים. הצעה דומה נפסלה שלשום על הסף בבית המחוקקים של פלורידה.

לקריאה נוספת:
אחרי הטבח בפלורידה: טראמפ תומך בשיפור בדיקות הרקע לרכישת נשק
מחדל ה-FBI: התקבלה אזהרה מהרוצח מפלורידה - אך לא נעשה דבר
טראמפ תקף את ה-FBI: התמקדו ברוסיה ופספסו את היורה מפלורידה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נפגש עם שורדי הטבח בתיכון בפלורידה, 21 בפברואר 2018. רויטרס
הפתרון לירי - מורים חמושים. הנשיא טראמפ במהלך המפגש/רויטרס

אולם טראמפ מצדו, טען כי מתן נשק למורים בין כותלי בית הספר עשוי לפתור את הבעיה. הוא דיבר על אחד המורים שעזרו לתלמידים להימלט מן היורה בשבוע שעבר, ואמר: "הוא מאוד אמיץ, הוא הציל המון חיים, אבל אם היה לו נשק הוא יכול היה לירות וזה היה הסוף של האירוע. זה נקרא 'נשיאת נשק מוסתרת' כך שלמורים יהיה נשק מוסתר על גופם, הם יעברו אימונים מיוחדים, וזה (בית הספר - ע"נ) לא יהיה יותר אזור ללא נשק".

בהמשך טראמפ דיבר על מבצע הטבח ואמר כי "עבור מטורף ופחדן, אזור ללא נשק זה בבחינת 'בואו ניכנס ונתקוף', כי לא יירו לעברו בחזרה. הרבה אנשים מדברים על זה ובהחלט זה משהו שנדון בו". טראמפ הוסיף כי "צריך לשים דגש גדול על בדיקות הרקע ועל בריאות הנפש (של אלו המבקשים לרכוש נשק). אני הולך לעשות משהו בעניין, ואנחנו צריכים להבין ביחד מה".

עוד באותו נושא

300 מיליון כלי נשק: הפצע הגדול של האמריקנים ממשיך לדמם

לכתבה המלאה

"צעירים מדי כדי לשתות בירה, אך רשאים לרכוש רובה"

קורי גרובר, הורה לילד בבית הספר, ערך השוואה בין מדיניות הנשק בארצות הברית ומדיניות הנשק בישראל, ואף הציג אותה לנשיא. "בישראל, אתה צריך להיות בן 27 כדי לרכוש אקדח", אמר. "מותר לך לקנות רק אחד. הם גם מטילים מס על הנשק, ועליך לעבור הכשרה לשם כך. אנחנו לא עושים שום דבר לגבי זה. אנחנו לא יכולים לאפשר לילדים שלנו למות". הוא הוסיף ואמר כי אינו מבין מדוע נערים בני 18 נחשבים לצעירים מכדי לרכוש בירה בארצות הברית, אבל מותר להם לקנות רובה סער". סמיואל זיף, תלמיד בבית הספר, אמר כי אינו מבין כיצד בני גילו יכולים "ללכת לחנות ולקנות רובה סער, שהוא נשק המשמש למלחמה".

טיפול בפצועים מאירוע הירי בתיכון בפלורידה, ארה"ב, 14 בפברואר 2018. רויטרס
זירת הירי סמוך לבית הספר בפלורידה לפני כשבוע/רויטרס

במקביל, נערכה ביוזמת CNN אסיפת תושבים בהשתתפות אלפי הורים ותלמידים מפארקלנד. במהלך האסיפה הביע הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, המייצג את פלורידה בסנאט, תמיכה ביוזמה לפיה בני 18 לא יוכלו יותר להמשיך ולרכוש נשק. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יתמוך בחרם על מכירת רובי סער. "אם הייתי מאמין שזה ימנע את הירי הייתי תומך בכך אבל אני לא".

פרד גוטנברג, אביה של ג'יימי גוטנברג שנורתה למוות בבית הספר בשבוע שעבר, מתח ביקורת על עמדתו. "הבת שלי רצה במסדרון ונורתה בגב, עם רובה סער. זה כלי מלחמה, קל מדי להשיג אותו. הדברים שאמרת השבוע היו חלשים בצורה פאתטית. תסתכל עליי ותגיד לי שאתה מבין שנשק הוא הגורם לכך ושאתה תעשה משהו בנוגע לכך". הסנאטור רוביו, שקיבל בעבר תרומות מארגון הרובאים הלאומי, סירב להתחייב כי לא יקבל עוד תרומות מהארגון, המחזיק בלובי בעל עוצמה בוושינגטון ומונע קידום חוקים המגבילים את תפוצת הנשק באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully