וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ה-FBI: התקבלה אזהרה מהרוצח מפלורידה - אך לא נעשה דבר

הבולשת הפדרלית הודתה כי בתחילת ינואר האחרון קיבלה שיחה מאדם שהכיר את ניקולאס קרוז, שירה למוות ב-17 בני אדם. בשיחה הזהיר המתקשר כי בידי קרוז יש כלי נשק וכי יש בו "רצון עז להרוג ופוטנציאל אמיתי לטבח בבית ספר". מושל פלורידה קרא לראש ה-FBI להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הבולשת הפדרלית (FBI) הודתה היום (שישי) כי קיבלה אזהרה מפני תכניתו של ניקולאס קרוז, שטבח ב-17 בני אדם בבית ספר בפלורידה השבוע, אך לא נעשה דבר בנדון. לפי הארגון, אדם המכיר את קרוז התקשר בתחילת ינואר כדי להזהיר לגביו, ואמר כי לקרוז "רצון עז להרוג בני אדם, התנהגות מוזרה ופרסומים מטרידים ברשתות החברתיות". עוד אמר ל-FBI כי לקרוז "פוטנציאל אמיתי לבצע טבח בבית ספר", ודיווח על כך שבבעלותו כלי נשק.

הסוכנות הודתה כי המידע שקיבלה היה צריך לעבור עיבוד וסקירה מסודרת, אך הדבר לא נעשה. "מצאנו שהפרוטוקולים הללו לא היו במעקב לפי המידע שהתקבל. המידע לא סופק למשרד של מרחב מיאמי, ולאחר מכן לא נחקר בחקירה נוספת", נמסר בהודעה.

האזהרה לגבי קרוז היא כנראה השנייה שניתנה ל-FBI. תגובה שפרסם לסרטון יוטיוב בשנה שעברה ובה כתב כי הוא רוצה להיות "רוצח מקצועי בבית ספר" גרמה לבעל החשבון לפנות לסוכני הבולשת הפדרלית. בן בנייט פנה ל-FBI ושוחח במשך 20 דקות עם נציגים שביצעו בהמשך בדיקות - אך לא הצליחו להגיע אל קרוז. אתמול אישרו בסוכנות כי פנו לבנייט פעם נוספת, בעקבות הרצח ההמוני בבית הספר השבוע.

ניקולס קרוז, מבצע הטבח בתיכון בפלורידה, מובא לבית המשפט, 15 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
קרוז בבית המשפט/רויטרס, רויטרס

לאחר פרסום ה-FBI הערב, קרא מושל פלורידה ריק סקוט לראש ה-FBI כריסטופר ריי להתפטר. הוא ביקר בחריפות את הבולשת הפדרלית ואמר כי הכישלון שעליו הצהירה "בלתי מתקבל". "ה-FBI הודה כי נכשל לפעול לפי דיווח בקו החם שלו על ניקולאס קרוז. התנצלות לא תחזיר את חייהם של 17 תושבי פלורידה וגם לא תנחם את משפחותיהם", מסר.

קרוז הושעה בעבר מהלימודים וחבריו לתיכון התבדחו ביניהם כי הוא עלול לבצע מסע ירי במקום. אחד התלמידים אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי קרוז היה "מנודה חברתית" ו"משוגע על כלי נשק". חיבתו לנשק חם מצאה ביטוי גם בחשבונות שניהל ברשתות חברתיות, כמו אינסטגרם - לשם העלה תמונות שבהן הוא נראה מחזיק אקדחים וסכינים. לדברי סקוט ישראל, השריף של מחוז ברווארד בפלורידה, התמונה שעלתה מהפרופיל ברשת של קרוז הייתה "מאוד, מאוד מטרידה".

פעילותו ברשת של קרוז הדליקה בעבר אורות אדומים בקרב גולשים. כך, אחד המורים בבית הספר סיפר לעיתון "מיאמי הראלד" כי בהנהלת המוסד התריעו בפני מורים על התנהגותו הבעייתית של קרוז בעבר. בין קורבנותיו של קרוז היו 14 תלמידים, בני 14 עד 18. שלושה אנשי סגל ההוראה במוסד נהרגו אף הם, במהלך ניסיונות למנוע את הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully