וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרפת לא תשכח": מת השוטר שהתחלף בבת ערובה בפיגוע בסופרמרקט

ארנו בלטרם התנדב להחליף את אחת מבנות הערובה שהוחזקו בסופרמרקט בעיר טרב שבדרום המדינה. עם מותו עלה מספר ההרוגים במתקפת הטרור המשולבת לארבעה. "הוא מת למען המדינה שלו"

צילום: רויטרס, עריכה: מרום שפיצר

השוטר שהוחזק כבן ערובה בפיגוע בעיירה טרב שבדרום צרפת, מת הבוקר (שבת) בבית החולים, ובכך עלה לארבעה מניין ההרוגים בסדרות המתקפות באזור. לוטננט-קולונל ארנו בלטרם, בן 44, החליף את עצמו בעד אחת מבנות הערובה שהוחזקו על ידי המחבל בסופרמרקט בעיר תחת איומי אקדח. "הוא מת למען המדינה שלו", אמר שר הפנים ז'ראר קולום. "צרפת לעולם לא תשכח את גבורתו ואת ההקרבה שלו".

בטרם השתלט על הסופרמרקט בטרב, המחבל, רדואן לקדים, יליד מרוקו בן 25 המחזיק גם באזרחות צרפתית, ירה לעבר כלי רכב בעיירה הסמוכה קרקסון, שבה התגורר. הוא הרג את אחד הנוסעים ופצע את הנהג וחטף את המכונית, שממנה ירה לעבר קבוצת שוטרים שהתעמלה בחוץ. הוא פצע אחד מהם. בסך הכול, נפצעו 16 בני אדם בסדרת התקריות אתמול, בהם שנייים באורח קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא רדף אחרי עם סכין; התחבאנו במקררים": עדויות מהפיגוע בצרפת
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בצרפת: "חייל של החליפות אחראי לפעולה"
3 הרוגים בפיגוע ירי ובהתבצרות בסופרמרקט בדרום צרפת; המחבל חוסל

ארנו בלטרם, השוטר שנהרג בפיגוע בני הערובה בעיר טרב שבצרפת, מרץ 2018. AP
התנדב להחליף את אחד מבני הערובה. בלטרם/AP

גורם רשמי בצרפת מסר היום כי אדם נוסף נעצר בחשד למעורבות בפיגוע, נער שהיה מיודד עם המחבל, שהזדהה כתומך ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). אתמול נעצרה אישה שהייתה קשורה אליו, אולם לפי ההערכות, לקדים פעל ככל הנראה לבדו.

המחבל היה מוכר לרשויות בשל עבירות סמים והיה נתון תחת מעקב שירותי הביטחון בשנתיים האחרונות בשל קשרים לתנועה סלפית, אך זה לא העלה סימנים כי הוא מתכנן להוציא לפועל פיגוע.

דאעש קיבל אתמול אחריות על הפיגועים ונשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי שירותי הביטחון בוחנים את ההצהרה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
זירת הפיגוע בעיר טרב, צרפת, מרץ 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

כמה מעדי הראייה שהיו במרכול סיפרו כי התחבאו בתאי הקירור שבסניף, בדומה לעדויות מהפיגוע במרכול "היפר כשר" במדינה בינואר 2015.

אחד מעדי הראייה סיפר כי כששמע את היריות בפתח הסופרמרקט, אמר לאשתו וגיסתו שהתלוו אליו לקניות לנעול עצמן בתאי הקירור ושב למעברי הסופרמרקט כדי להזעיק את המשטרה למקום. לדבריו, אז שמע את המחבל צועק "אללה אכבר". כשהתקרב עוד יותר, ראה כיצד המחבל אוחז באקדחו ביד אחת, ובידו השנייה - בסכין. לדבריו, המחבל הורה לעוברים ולשבים לשכב על הרצפה.

"בשלב מסוים הוא ראה אותי ורדף אחרי עם הסכין, אני מניח שפשוט נגמרה לו התחמושת", סיפר עד הראייה. "כשהפניתי את מבטי שוב הוא כבר לא היה שם, וברחתי דרך יציאת החירום. כשהשוטרים הגיעו, סיפרתי להם איפה הוא נמצא".

(עדכון ראשון: 08:32)

זירת הפיגוע בעיר טרב, צרפת, מרץ 2018. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
זירת הפיגוע בעיר טרב, צרפת, מרץ 2018. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
שוטרים בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה בעיר טרב שבדרום צרפת, 23 במרץ 2018. AP
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully