וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגים בפיגוע ירי ובהתבצרות בסופרמרקט בדרום צרפת; המחבל חוסל

שני בני אדם נהרגו בסופרמרקט בעיירה טרב כשהמחבל, צעיר ממוצא מרוקאי ותומך דאעש, הסתער על המקום ואיים "להרוג את כולם". לפי דיווחים, בטרם נורה למוות על ידי המשטרה, הוא דרש את שחרור המחבל ששרד את פיגועי פריז ב-2015. לפני כן, הוא הרג אדם נוסף בעיירה סמוכה

זירת פיגוע של דאעש בדרום צרפת/צילום: רויטרס

שלושה בני אדם נהרגו היום (שלישי) ועוד לפחות 12 נפצעו במתקפת טרור בדרום-מערב צרפת, שכללה החזקת בני ערובה בסופרמרקט. המחבל, צעיר בן 25 ממוצא מרוקאי שהצהיר אמונים לארגון "המדינה האסלאמית", נורה למוות על ידי המשטרה שפרצה למרכול בעיירה טרב כעבור כמה שעות של התבצרות.

סדרת המתקפות החלה בשעות הבוקר בעיירה קרקסון, שם הוא חטף כלי רכב, הרג את אחד הנוסעים ופצע את הנהג. בהמשך, הוא פתח באש לעבר שוטרים שהתעמלו באזור, ופצע אחד מהם. לאחר מכן, הוא נסע כמה קילומטרים נוספים לטרב הסמוכה, שבה הוא הסתער על מרכול, צעק שהוא "חייל של דאעש" ולקח בני ערובה. רובם הצליחו להימלט, ואחד ממאות השוטרים שהיו בזירה הציע למחבל להתחלף עם בת ערובה אחרת.

לפי שר הפנים ז'ראר קולום, השוטר בן ה-44 הותיר את קו הטלפון שלו פתוח במהלך המבצע כך שהמשטרה תוכל לעקוב אחרי המצב. אחרי שנשמעו יריות במקום, המשטרה הסתערה על המקום והמחבל נורה למוות. השר כינה את השוטר, שנפצע באורח קשה, "גיבור". בתקרית בטרב נהרגו שני בני אדם.

לקריאה נוספת:
צרפת זוכרת: שלוש שנים לפיגועים שהחלו את גל הטרור במדינה
בזכות שרברב מקומי: נתפסו שלושה חשודים בתכנון מתקפת טרור בצרפת

זירת תקרית בני ערובה בעיר טרב שבדרום צרפת, 23 במרץ 2018. רויטרס
בני הערובה נמלטו. הסופרמרקט שבו התבצר המחבל בטרב, היום/רויטרס

ראש עיריית טרב אריק מנאסי אמר כי המחבל צעק "אללה אכבר, אהרוג את כולכם". בעיתון "דפש דו דימאנש" דווח כי הוא החזיק ברימון יד וכי הצהיר כי הוא "עושה זאת למען סוריה". ברשת BFMTV דווח כי הוא דרש את שחרורו של המחבל ממתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015, סלאח עבד א-סלאם, שעומד לדין בצרפת ובבלגיה. לפי שר הפנים, המחבל ככל הנראה פעל לבדו.

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ תיאר את האירוע כ"תקרית חמורה". לדבריו, מדובר בתקרית מתמשכת שטרם הגיעה לסיומה ועל פי המידע שהצטבר עד כה נראה כי זהו פיגוע טרור. פיליפ הוסיף כי על החקירה מופקדת היחידה ללוחמה בטרור. במבצע המשטרתי השתתפו גם כוחות מיחידת GIGN, האחראית על טיפול במצבים של בני ערובה.

שוטרים בזירת ירי בעיר קרקסון, צרפת, 23 במרץ 2018. רויטרס
נהג המכונית נפצע. שוטרים בזירת הירי בעיר קרקסון/רויטרס

החל מינואר 2015 חווה צרפת גל של מתקפות טרור, כולל הפיגוע במרכול "היפרכשר" בפריז, שבו נרצחו ארבעה בני ערובה על ידי צעיר שנשבע אמונים לדאעש. בנובמבר אותה שנה נהרגו 130 בני אדם במתקפת טרור של דאעש ברחבי פריז, שבעקבותיה הוטל מצב חירום במדינה.

מאז אירעו גם פיגוע דריסה קטלני בניס ופיגועי ירי ודקירה בפריז. בנובמבר האחרון הסתיים מצב החירום, אחרי שהנשיא עמנואל מקרון העביר שורת חוקים חדשים שנועדו לסייע במאבק בטרור.

פיגוע הטרור המשמעותי האחרון התרחש בצרפת באוקטובר האחרון, אז מחבל ממוצא תוניסאי דקר למוות שתי נשים במארסיי, בטרם נורה למוות על ידי חיילים. דאעש קיבל גם אז אחריות על המתקפה.

מפת אזור תקרית בני הערובה בעיר טרב שבדרום צרפת, 23 במרץ 2018. מערכת וואלה!
מפת אזור תקרית בני הערובה בעיר טרב שבדרום צרפת, 23 במרץ 2018/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפיגוע ואמר כי "על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור". "בשם ממשלת ישראל, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ולעם הצרפתי", מסר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר את תנחומיו לאזרחי צרפת בחשבון הטוויטר שלו. "העולם החופשי כולו צריך לעמוד מאוחד ואיתן נגד הטרור, בירושלים, בצרפת וברחבי תבל", כתב ריבלין.

(עדכון ראשון: 14:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully