וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בצרפת: "חייל של החליפות אחראי לפעולה"

הארגון הקיצוני ייחס לעצמו את המתקפה שבה נהרגו לפחות שלושה בני אדם, על ידי מחבל ממוצא מרוקאי שפתח באש לעבר מכונית ושוטרים ולקח בני ערובה בסופרמרקט בשתי עיירות בדרום-מערב המדינה. הרשויות עקבו אחריו בשל עבירות סמים, אך לפי שר הפנים, "לא היו סימנים להקצנה"

צילום: רויטרס, עריכה: מרום שפיצר

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שישי) אחריות על מתקפת הטרור בדרום צרפת, שבה נהרגו לפחות שלושה בני אדם ונפצעו עוד 16, בהם שניים באורח קשה. לפי הודעה שפרסם הארגון ברשתות החברתיות, "לוחם של החליפות" הוציא לפועל את הפעולה שאירעה באזור טולוז, אך לא פירט מעבר לכך.

המחבל, שהיה מוכר לרשויות בשל עבירות סמים, זוהה כרדואן לקדים, צעיר בן 25 ממוצא מרוקאי. הוא היה תחת מעקב שירותי המודיעין בשל קשריו לתנועה סלפית קיצונית, אך לפי התובע הכללי, פרנסואה מולין, המעקב אחריו לא הראה שום סימן לכך שהוא עומד לפעול.

הרשויות עצרו אישה הקשורה ללקדים והמשטרה פשטה על בית משפחתו, אך שר הפנים ז'ראר קולום אמר כי הוא סבור שהמחבל פעל לבדו. "הוא היה מוכר בשל אחזקת סמים, לא יכולנו לומר שהוא היה קיצוני שעשוי להוציא לפועל פיגוע".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הפיגוע הוא הוא "טרור אסלאמי". הוא הוסיף כי קבלת האחריות של דאעש נבדקת. לדבריו, מידת איום הטרור על צרפת נותרה גבוהה. בעקבות הפיגוע, הוא ישוב מבריסל, שם התקיימה פסגת האיחוד האירופי, לפריז.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אולצה ללדת - ומתה בלידה: הטרגדיה של בת ה-14 שנאנסה בפרגוואי
מתנגד להסכם הגרעין ולפתרון שתי המדינות: היועץ החדש של טראמפ
אביו של ראש ממשלת פולין: היהודים נכנסו מרצון לגטאות

שוטרים בזירת ירי בעיר קרקסון, צרפת, 23 במרץ 2018. רויטרס
המחבל פעל לבדו. זירת הירי בעיר קרקסון/רויטרס

סדרת המתקפות החלה בשעות הבוקר בעיירה קרקסון, שם חטף המחבל, תושב העיירה, כלי רכב, הרג את אחד הנוסעים ופצע את הנהג. בהמשך, הוא פתח באש לעבר קבוצת שוטרים שהתעמלו באזור, ופצע אחד מהם.

לאחר מכן, הוא נסע שמונה קילומטרים מזרחה לטרב הסמוכה, שבה הוא הסתער על מרכול, צעק שהוא "חייל של דאעש" שמוכן למות למען סוריה, ולקח בני ערובה. רובם הצליחו להימלט, אך לקדים הרג את אחד העובדים ואחד הלקוחות שהיו במקום.

שר הפנים אמר כי הוא דרש את שחרורו של סלאח עבד א-סלאם, המחבל ששרד את פיגועי פריז בנובמבר 2015. א-סלאם, אזרח צרפת שנולד בבריסל וגדל בה, עומד לדין בבלגיה בגין מעורבותו בחילופי אש שקדמו למתקפת הטרור בבריסל שאירעה ארבעה חודשים אחרי זו בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטרים בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה בעיר טרב שבדרום צרפת, 23 במרץ 2018. AP
כוחות גדולים נשלחו לאזור. שוטרים מחוץ לסופרמרקט בטרב, היום/AP

אחד ממאות השוטרים שהיו בזירה הציע למחבל להתחלף עם בת ערובה אחרת ונותר עם המחבל במקום. לפי שר הפנים, השוטר בן ה44 הותיר את קו הטלפון שלו פתוח במהלך המבצע כך שהמשטרה תוכל לעקוב אחרי המצב. אחרי שנשמעו יריות במקום, המשטרה הסתערה על המקום והמחבל נורה למוות. השר כינה את השוטר "גיבור".

שוטרים וכבאים בעיר טרב שבדרום צרפת, בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה, 23 במרץ 2018. AP
שוטרים וכבאים בעיר טרב שבדרום צרפת, בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה, 23 במרץ 2018/AP

אחד מהעובדים בסופרמרקט סיפר כי חלק מהלקוחות נמלטו מהמבנה לאחר שהמחבל פרץ למקום. "הייתי במחלקה שלי כשמעתי יריות. הלכתי לאזור ועמדתי פנים מול פנים עם האיש", סיפר העובד, שהזדהה רק בשם פרנסואה. "הוא הרים את אקדחו וירה, ואני ברחתי. הוא צעק 'אללה אכבר' ודיבר על 'המדינה האסלאמית'. אז פיניתי את הלקוחות, כ-20 איש, שהיו באזור שלי והלכו בשקט מהדלת האחורית".

שוטרים וכבאים בעיר טרב שבדרום צרפת, בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה, 23 במרץ 2018. AP
שוטרים וכבאים בעיר טרב שבדרום צרפת, בסמוך לסופר שבו הוחזקו בני ערובה, 23 במרץ 2018/AP

החל מינואר 2015 חווה צרפת גל של מתקפות טרור, כולל הפיגוע במרכול "היפרכשר" בפריז, שבו נרצחו ארבעה בני ערובה על ידי צעיר שנשבע אמונים לדאעש. בנובמבר אותה שנה נהרגו 130 בני אדם במתקפת טרור של דאעש ברחבי פריז, שבעקבותיה הוטל מצב חירום במדינה. מאז אירעו גם פיגוע דריסה קטלני בניס ופיגועי ירי ודקירה בפריז. בנובמבר האחרון הסתיים מצב החירום, אחרי שמקרון העביר שורת חוקים חדשים שנועדו לסייע במאבק בטרור.

(עדכון ראשון: 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully